سینوزیت مزمن، علائم سینوزیت مزمن، تشخیص سینوزیت مزمن و درمان سینوزیت مزمن (جراحی سینوزیت مزمن) را در این مقاله مرور خواهیم کرد.
عفونت تب زرد عموما در آفریقا و جنوب آمریکا شایع است و سفر کنندگان و ساکنان آن مناطق را درگیر می کند. بیماری تب زرد موجب تب، سردرد، تهوع و استفراغ می شود. درمان تب زرد در ابتدا شامل مراقبت حمایتی در بیمارستان است.
سینوزیت حاد موجب ملتهب و متورم شدن حفره های اطراف مسیر بینی (سینوس ها) می شود. زمانی که به بیماری سینوزیت مبتلا هستید، تنفس از راه بینی مشکل خواهد بود. سینوزیت حاد عموما در اثر سرما خوردگی ایجاد می شود. در بیشتر موارد، درمان های خانگی برای درمان سینوزیت حاد موثر هستند. علائم سینوزیت حاد، علت سینوزیت حاد، عوارض ناشی از آن و راه هایی برای تشخیص، درمان و پیشگیری از سینوزیت حاد موضوعاتی هستند که در مقاله یپش رو بررسی می شوند.
هپاتیت سی یک عفونت ویروسی است که موجب التهاب کبد شده و در برخی موارد آسیب کبدی جدی را به دنبال دارد. هنوز هم در حدود نیمی از افراد مبتلا به ویروس هپاتیت سی از عفونت موجود در بدن خود آگاه نیستند. هپاتیت سی مزمن معمولا با داروهای خوراکی که روزانه برای دو تا شش ماه مصرف می شوند درمان می گردد. در مقاله علائم هپاتیت سی، علت، عوارض، راه های تشخیص و درمان هپاتیت سی به همراه فاکتورهای خطر و راه های پیشگیری از بیماری هپاتیت سی مورد بررسی قرار می گیرند.
ویروس هپاتیت آ یکی از انواع ویروس های هپاتیت است که موجب التهاب شده و عملکرد کبدی را تحت تاثیر قرار می دهد. شما عموما در اثر خوردن آب یا غذای آلوده و یا تماس نزدیک با فردی که به ویروس آلوده است، به بیماری هپاتیت آ مبتلا می شوید. انجام اقداماتی برای بهداشت مناسب مانند شستشوی مرتب دست ها یکی از بهترین راه ها برای محافظت در برابر بیماری هپاتیت آ است. در این مقاله به بررسی علائم هپاتیت آ، علت، عوارض، راه های تشخیص و درمان هپاتیت آ و البته راهکارهایی برای پیشگیری از ابتلا به این عفونت…
هپاتیت ب یک عفونت کبدی خطرناک است که در اثر آلودگی به ویروس هپاتیت ب (HBV) ایجاد می شود. هپاتیت ب در نوزادان و کودکان در بیشتر واقع به بیماری هپاتیت ب مزمن تبدیل می شود. علائم معمولا در طول یک تا چهار ماه بعد از آلوده شدن به ویروس ظاهر می شوند. در ادامه با علائم هپاتیت ب، علت، عوارض و راه هایی برای تشخیص هپاتیت ب و درمان آن و همچنین پیشگیری از هپاتیت ب بیشتر آشنا می شویم.

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه