بسیاری از میکروارگانیسم ها بر روی و یا داخل بدن ما زندگی می کنند. آن ها به طور طبیعی بدون خطر هستند اما تحت شرایط خاصی، ممکن است موجب بروز بیماری های عفونی شوند. نشانه ها و علائم بیماری های عفونی بسته به ارگانیسمی که موجب عفونت شده است متفاوت است اما در اغلب موارد بیماری های عفونی با تب و خستگی همراه هستند. بسیاری از بیماری های عفونی مانند سرخک و آبله مرغان، با تزریق واکسن قابل پیشگیری هستند. در این مقاله به بررسی علائم، عوامل، عوارض بیماری های عفونی و راه های پیشگیری و درمان بیماری های عفونی …
سپسیس زمانی اتفاق می افتد که مواد شیمیایی آزاد شده به جریان خون به منشور مقابله با عفونت، پاسخ های التهابی را در سراسر بدن به راه بیاندازند. هر فردی ممکن است به بیماری سپسیس مبتلا شود اما سپسیس در افراد مسن یا افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند شیوع بیشتری دارد و خطرناک تر است. درمان سریع بیماری سپسیس معمولا با آنتی بیوتیک ها و مقدار زیادی از مایعات درون رگی انجام می گیرد. در این مقاله علائم سپسیس، علل، عوارض و راه های تشخیص و درمان سپسیس مورد بررسی قرار می گیرد.

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه