در بررسی کوچکی که انجام شد مشخص گشت، کاهش تنها چند پوند از وزن می تواند ریسک برخی مشکلات را در افراد بالغ مبتلا به چاقی کاهش دهد.

در این بررسی محققین 40 فرد چاق را مورد بررسی قرار داند که 5 درصد، 10 درصد و 15 درصد از وزن خود را کم کرده بودند. این تحقیق در 22 فوریه در ژورنال Cell Metabolism منتشر شد و نشان داد 5 درصد کاهش وزن برای کاهش چندین مورد از فاکتورهای خطر مربوط به دیابت نوع دو و بیماری های قلبی کافی است.

Samuel Klein از دانشگاه واشنگتن در St. Louis گفت این نتایج نشان می دهد که شما تنها با کاهش 5 درصدی وزن خود، شانس بزرگی به دست خواهید آورد.

او گفت بر مبنای این یافته ها باید در دستورالعمل های فعلی مبنی بر کنترل چاقی تغییراتی را در نظر داشت تا به جای این که به 5 تا 10 درصد کاهش وزن توجه شود کاهش وزن 5 درصدی به عنوان هدف قرار گیرد، زیرا ممکن است دست یابی به کاهش وزنی بیش از 5 درصد برای بیمار عملی نباشد.

چاقی فاکتور خطر بزرگی برای شرایط مزمن از جمله دیابت، بیماری های قلبی و سرطان است. در اغلب دستورالعمل ها توصیه شده افراد چاق باید 5 تا 10 درصد وزن خود را کاهش دهند.

Klein گفت این یافته ها می تواند انگیزه ای برای افراد چاق باشد تا به هدف دست یافتنی تری در کاهش وزن برسند.

در مورد یک خانمی با وزن 200 پوند، یافته ها نشان می دهد که از دست دادن تنها 10 پوند از وزن می تواند پروفایل سلامت او را تقویت کند.

Klein گفت یافته های ما نشان می دهد که حتی کاهش وزن اندک نقش مهمی در عملکرد چندین ارگان دارد. ما امیدواریم این یافته ها افراد چاق را تشویق کند به نحوی که بتوانند گام های منطقی را در کنترل آن چه که می خورند بردارند و فعالیت فیزیکی خود را افزایش دهند، زیرا این فاکتورها به عبارتی می تواند ریسک ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را کاهش دهد.

محققین افزودند در تحقیقات آینده باید تاثیر کاهش مقدار اندک در وزن بر سایر مشکلات مربوط به چاقی اعم از آرتریت و بیماری ریه بررسی شود.

تاریخ انتشار: 1395/01/09
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه