تحقیقات جدید نشان داد خانم های مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی (نوعی اختلال در ریتم قلب می باشد) بیشتر از مردان در خطر سکته مغزی قرار دارند.

فیبریلاسین دهلیزی به ضربان قلب نامنظم اشاره دارد. در این تحقیق یک میلیون بیمار مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی حضور داشتند و مشخص گشت خانم ها در مقایسه با مردان  23 درصد بیشتر در خطر بستری شدن برای سکته مغزی قرار دارند. 

دکتر Ghanshyam Shantha متخصص بیماری های قلبی عروقی در دانشگاه بیمارستان ها و کلینیک های آیوا گفت هنوز شک داریم که آیا بیولوژی خانم ها آن ها را مستعد سکته می سازد یا این که عدم دریافت مراقبت های درمانی لازم سبب بروز چنین اتفاق می شود. دکتر شانتا طی اخبار انجمن کاردیولوژی اروپا گفت یافته های ما به شواهد قبلی مربوط است که نشان می داد خانم ها درمان و پشتیبانی کمتری را دریافت می کنند و نتیجه این که تفاوت جنسیتی در بروز سکته در خانم ها نقش دارد نه بیولوژی متفاوت آن ها.

طی تحقیقی 15 ساله، سکته ایسکمیک مورد بررسی قرار گرفت، این نوع سکته مغزی بسیار شایع است و دلیل آن انسداد جریان خون به مغز است.

دکتر شانتا عنوان کرد شواهد به دست آمده از سرتاسر دنیا نشان می دهد خانم های مبتلا به فیریلاسیون دهلیزی کمتر مراقبت های درمانی لازم را برای پیشگیری از سکته مغزی دریافت می کنند (مصرف داروهای رقیق کننده خون). تنها 30 درصد خانم هایی که باید این داروها را دریافت کنند، از آن استفاده می کنند در حالی که این آمار در مردان نزدیک به 60 درصد است.

او افزود مشخص است که خانم های مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی در سطح مشابهی با مردان، درمان های لازم را دریافت نمی کنند، اما مشخص نیست آیا کمبود در دسترسی به مراقبت های درمانی منعکس کننده این پیامدهای ضعیف می باشد یا خیر.

دکتر شانتا ادامه داد در این تحقیق هیچ منطقه خاصی از کشور و یا دوره زمانی در ارتباط با بدتر شدن مراقبت های درمانی برای خانم ها مشخص نشد. اما با در نظر داشتن داده ها، خانم ها در مقایسه با مردان پذیرش ضعیف تری برای سکته های ایسکمیک داشتند.

رهبر این تحقیقات Michael Giudici افزود خانم ها اغلب تمایل دارند بگویند " نگران من نباشید". آن ها باید عکس این جمله را بگویند " کمی نگران من باش". خانم ها علائم خفیف تری دارند و باید توجه بیشتری به قندخون و فشارخون خود داشته باشند و جستجو برای دریافت مراقبت های درمانی را نادیده نگیرند. Michael Giudici  مسئول خدمات آریتمی در دانشگاه بیمارستان ها و کلینیک های  Iowa است.

دکتر شانتا این یافته ها را در نشست کاردیولوژی در فرانسه ارائه کرد. تحقیقات ارائه شده در نشست ها تا قبل از منتشر شدن در ژورنالی معتبر در حد مقدماتی در نظر گرفته می شود.

تاریخ انتشار: 1395/03/31
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه