یافته های جدید نشان داد ورود غذاهای غنی شده با فولیک اسید در کشور کانادا با کاهش تولد نوزادانی که به نواقص قلبی مبتلا بودند ارتباط معنی داری داشت.

محققین داده های حاصل از 4 میلیون تولد در کانادا را مورد بررسی قرار دادند. این تولد ها در سال های 1990 و 2011 اتفاق افتاده بود. در سال 1998 در کانادا غنی سازی غذاها با فولیک اسید برای تمام انواع آرد، پاستا و آرد ذرت اجباری شد. در طول دوره تحقیق، نرخ بروز نقص مادرزادی در قلب نوزاد تا 11 درصد افت کرد. اما این کاهش در تمام انواع نقص های مادرزادی قلبی مشاهده نشد.

محققین دریافتند کاهش بروز نقص ساختاری در قلب بیشترین نرخ کاهش یعنی بین 15 تا 27 درصد را  به خود اختصاص داد (مانند بروز سوراخ در دیواره قلب و یا باریک شدن آئورت که خون را از قلب به بدن می رساند).

اما یافته ها نشان داد کاهشی در نقایص مادرزادی ناشی از ناهنجاری های کروموزومی در نوزاد به دست نیامد.

تخمین زده می شود حدود 650000 تا 1.3 میلیون کودک و فرد بالغ در ایالات متحده آمریکا دچار نقص مادرزادی قلبی هستند. بروز سوراخ در دیواره بطن قلب شایع ترین نقص در کودکان است. این نقص قریب به 620000 مورد را شامل می شود.

محققین عنوان کردند کمبود فولیک اسید در دوران بارداری می تواند طیفی از مشکلات را به دنبال داشته باشد. این مشکلات عبارت است از آنمی و نقص در لوله عصبی (مانند اسپینا بیفیدا spina bifida که نوعی ناهنجاری در ستون فقرات و نخاع می باشد).

دکترK.S. Joseph  متخصص زنان و زایمان در دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور عنوان کرد خانم هایی که قصد باردار شدن دارند باید قبل از بارداری مصرف مکمل های فولیک اسید را آغاز کنند زیرا ممکن است تنها با رژیم غذایی، فولیک اسید لازم را دریافت نکنند.

دکتر جوزف افزود این یافته ها قابل تعمیم به جمعیت آمریکا نیز می باشد. زیرا آمریکا نیز همزمان با کانادا شروع به غنی سازی غذاها نمود.

اگر چه این یافته ها نشان می دهد ارتباطی بین مصرف غذاهای غنی شده با فولیک اسید و کاهش بروز برخی نواقص قلبی وجود دارد اما علت این ارتباط اثبات نشد.

این تحقیق در تاریخ 29 آگوست در ژورنال Circulation منتشر شد.

تاریخ انتشار: 1395/06/17
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه