مردان نیز می توانند بعد از تولد فرزند از افسردگی پس از زایمان رنج ببرند.

یاپراک هاریسون متخصص روانشناسی در مرکز پزشکی دالاس عنوان کرد پدران می خواهند بخشی از تجربه نوزادشان باشند اما اغلب احساس می کنند خارج از این میان قرار دارند. مادران ممکن است همیشه متوجه نباشند که آن ها پدران را از مراقبت فرزند دور نگاه می دارند و متوجه نیستند که آن ها نیز می خواهند برای نوزاد کوچک خود زمان بگذارند.

تحقیقات نشان می دهد یک مورد از هر 10 مرد با شرایط روانی بعد از تولد فرزند دست به گریبان می شود که معمولا مرتبط با مادران می باشد.

پدران جدید نیز همانند مادران جدید می توانند تغییرات خلقی ناشی از هورمون را تجربه کنند.

برخی علائمی که پدران نشان می دهند نیز مشابه افسردگی پس از زایمان در مادران است مانند خستگی مفرط و تغییراتی در عادات خوردن و خوابیدن. اما مردان کمتر نالان به نظر می آیند بنابراین این اختلال در آن ها می تواند متفاوت باشد.

مردان مبتلا به افسردگی پس از زایمان علاوه بر درمان های تخصصی به پشتیبانی خانواده نیز نیاز خواهند داشت.

دکتر Robyn Horsager-Boehrer مسئول بخش زنان و زایمان بیمارستان دانشگاه UT Southwestern عنوان کرد از جمله پشتیبانی هایی که وجود دارد تشویق پدر در مشارکت از نگاهداری فرزند و گذراندن وقت با یکدیگر می باشد. 

برخی مردان در مقایسه با دیگران بیشتر مستعد ابتلا به افسردگی پس از زایمان هستند. آن هایی که به افسردگی مبتلا بوده و یا در خانواده خود سابقه ابتلا به چنین شرایطی وجود دارد، آن هایی که با کم خوابی های شدید مواجه اند و یا پدرانی که از فرزند و همسر خود احساس دوری می کنند در خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان قرار دارند.

تاریخ انتشار: 1395/11/02
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه