وسایل آرایشی عمر قفسه ای دارند بنابراین باید به تاریخ انقضای آن توجه کنید. شرایط نگهداری محصولات آرایشی نیز بسیار اهمیت دارد. به علائمی مانند تغییر رنگ و بو در وسایل آرایشی دقت کنید. برای اجتناب از انتقال عفونت و بیماری ها وسایل آرایشی خود را به اشتراک نگذارید.

دروانا:

شما ممکن است استفاده از لوازم آرایشی را دوست داشته باشید اما آیا می دانید چند وقت پیش این محصولات را خریداری کرده اید؟

وسایل آرایشی عمر مفیدی دارند، بعد از گذر زمانی مشخص خیلی از لوازم آرایشی باید دور انداخته شوند حتی اگر از آن ها استفاده نکرده باشید باید آن را دور بیاندازید.

بر اساس آن چه که سازمان غذا و داروی آمریکا تصویب کرده است تولید کنندگان لوازم آرایشی مجبور نیستند تاریخ انقضای محصولات را روی آن یادداشت کنند. سازمان غذا و دارو هشدار می دهد که تاریخ انقضا می تواند به عنوان یک راهنما محسوب شود اما در صورتی که محصولات آرایشی به درستی نگهداری نشوند قبل از آن که تاریخ انقضای آن ها سربرسد منقضی خواهند شد. برای مثال اگر آن ها را در دمای بالا و در مجاورت نور خورشید قرار دهید خیلی زود فاسد می شوند. با این وجود اگر آن ها را در شرایط ایده ال نگاه دارید تا مدتی بعد از تاریخ انقضا نیز ممکن است قابل استفاده باشند.

باید توجه داشته باشید محصولات طبیعی که از نگهدارنده های معمول در آن ها استفاده نشده است عمر قفسه ای کوتاه تری دارند. سعی کنید علائم فساد لوازم آرایشی را چک کنید. در صورت تغییر در رنگ یا بو، حتی اگر تاریخ انقضای آن سر نرسیده باشد باید محصول را دور بیاندازید.

وسایل آرایشی پودری می توانند تا دو سال نگاه داری شوند، اما ریمل مژه باید هر سه ماه تعویض شود. همه وسایل آرایشی مربوط به چشم ها در صورت بروز عفونت چشمی باید تعویض شوند زیرا احتمال آلوده شدن آن وسایل وجود دارد و اگر به استفاده از آن ها ادامه دهید ممکن است دوباره به عفونت دچار شوید.

برای اجتناب از انتقال باکتری هرگز وسایل آرایشی خود را به اشتراک نگذارید. تسترهایی که در مراکز فروش وسایل آرایشی قرار دارند احتمال آلودگی دارند بنابراین نباید از آن ها استفاده کنید.


برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه