دکتر گای مینتز، مدیر سلامت قلب در بیمارستان قلب ساندرا اطلس در منهست معتقد است که در آینده پیشگیری از بیماری قلبی عروقی به کمک داروهای کاهش کلسترول و یک داروی ضد التهاب انجام می گیرد.

دروانا:

منتشر شده در مجله تحقیقات قلبی عروقی- 5 فوریه 2019

آیا التهاب ایجاد شده در پسوریازیس و سایر بیماری های خودایمنی می تواند نقشی در بیماری قلبی داشته باشد؟ در یک مطالعه جدید، برخی داروهای پسوریازیس به تمیز ماندن سرخرگ ها کمک می کنند و این می تواند نشانه ای برای ارتباط بالا باشد.

دکتر نهال متا رئیس آزمایشگاه التهاب و بیماری های قلبی متابولیک در موسسه قلب، ریه و خون آمریکا اظهار می دارد که اغلب حمله قلبی در اثر یکی از فاکتورهای خطر زیر ایجاد می شود: دیابت، فشار خون، کلسترول بالا، سابقه خانوادگی یا سیگار کشیدن. مطالعه ما فاکتور خطر ششم را معرفی می کند که التهاب است.

دکتر گای مینتز، مدیر سلامت قلب در بیمارستان قلب ساندرا اطلس در منهست معتقد است که در آینده پیشگیری از بیماری قلبی عروقی به کمک داروهای کاهش کلسترول و یک داروی ضد التهاب انجام می گیرد.

مطالعه جدید شامل 121 بیمار است که به پسوریازیس متوسط تا شدید دچار هستند و از داروهای ضد التهاب به نام داروهای بیولوژیک استفاده می کنند. این داروهای تزریقی همچنین در بیمارانی که به سایر شرایط مرتبط با سیستم ایمنی دچار هستند مانند لوپوس یا آرتریت روماتوئید مصرف می شوند. تمام این داروهای پسوریازیس با مهار فعالیت پیش التهابی سیستم ایمنی عمل می کنند. تمام شرکت کنندگان در مطالعه جدید در آغاز تحقیق در معرض خطر پایین بیماری قلبی قرار داشتند.

در سال بعد، مصرف داروهای بیولوژیک موجب کندی تجمع پلاک های چربی در سرخرگ ها شد. این ها پلاک هایی هستند که می توانند جریان خون را محدود کرده و موجب حملات قلبی و سکته مغزی شوند. یافته ها نشان می دهند که ایمنی درمانی که وضعیت های التهابی را درمان می کند در کاهش خطر بیماری قلبی نیز موثر است. محققین به تحقیقات قبلی اشاره می کنند که حاکی از این بود که بیماری پسوریازیس می تواند عامل تشکیل زودهنگام پلاک های نرم سرخرگی باشد. داروهای بیولوژیک ممکن است تشکیل پلاک را متوقف کنند حتی در بیمارانی که به فاکتورهای خطر بیماری قلبی همچون کلسترول بالا، قند خون و فشار خون بالا دچار نیستند. این اثر یک داروی ضد التهاب را مشخص می کند. در حالی که فاکتورهای خطر قلبی عروقی بهبود نمی یابند و داروهای ضد کلسترول جدیدی اضافه نمی شوند، پلاک های نرم بهبود می یابند.

با این حال این مطالعه رابطه علت و معلولی را اثبات نمی کند بنابراین تحقیقات دیگری باید انجام گیرند. دکتر میشل گرین یک متخصص پوست در بیمارستان لنوکس هیل نیویورک است که بیماران مبتلا به پسوریازیس را درمان می کند و اظهار می دارد که داروهای بیولوژیک نویدهای فوق العاده ای را در درمان بیماری های قلبی عروقی ارائه می دهند. بهترین نوع داروهای استاتین در سراسر جهان تنها در حدود 40 درصد خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهند. سوالی که پیش می آید این است چه چیز موجب کاهش 60 درصدی بیماری های قلبی عروقی می گردد؟

تحقیق جدید از این فرضیه حمایت می کند که التهاب موجب بیماری قلبی عروقی می گردد. پزشکان باید از این مسئله آگاه باشند که التهاب می تواند یک فاکتور خطر برای بیماری قلبی عروقی در بیماران باشد.

 

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه