در بیشتر موارد لیفت گردن به عنوان بخشی از جراحی لیفت صورت انجام می شود. جراح پلاستیک در مورد روش مناسب جراحی لیفت گردن با شما صحبت می کند. در ادامه با روش های مورد استفاده در جراحی لیفت گردن و عوارض ناشی از آن ها آشنا می شویم.

دروانا:

لیفت گردن چیست؟

لیفت گردن یک روش جراحی زیبایی است که پوست و چربی اضافی اطراف خط فک را برمی دارد و موجب جوان تر شدن پوست گردن می شود. در صورت حفظ وزن، نتایج حاصل از عمل لیفت گردن طولانی مدت خواهند بود.

در بیشتر موارد لیفت گردن به عنوان بخشی از جراحی لیفت صورت انجام می شود.

عوارض لیفت گردن

عوارض لیفت گردن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • خونریزی زیر پوست (هماتوم)
  • اسکار ضخیم
  • لخته های خونی
  • عفونت
  • آسیب عصبی
  • شل شدن پوست
  • زخم های باز

از دیگر خطرات احتمالی جراحی لیفت گردن نارضایتی شما از نتایج به دست آمده است. در این صورت، انجام جراحی دیگر می تواند یک گزینه باشد.

آمادگی برای عمل لیفت گردن

غذاها و داروها

پزشک ممکن است از شما بخواهد مصرف آسپیرین و سایر داروهای رقیق کننده خود را برای چند روز قبل از جراحی لیفت گردن قطع کنید. این داروها شامل وارفارین، هپارین و آسپیرین و سایر داروها مانند ایبوپروفن هستند که قطع مصرف آن ها برای چند روز قبل از جراحی لیفت گردن، خطر بروز خونریزی را کاهش می دهد.

هشدار های دیگر

از آن جایی که سیگار کشیدن چروک های پوستی را تشدید می کند و دوره بهبودی و ریکاوری بعد از عمل لیفت گردن را طولانی تر می سازد، توصیه جراح ترک سیگار قبل از انجام جراحی لیفت گردن است. بعد از عمل لیفت گردن، بهتر است از کسی بخواهید که شما را به منزل برساند و شب اول بعد از جراحی لیفت گردن کنار شما بماند.

انتظاراتی که از عمل لیفت گردن دارید

قبل از جراحی لیفت گردن

قبل از انجام لیفت گردن، جراح پلاستیک در مورد وضعیت سلامت و هدف ها و انتظارات شما از جراحی لیفت گردن با شما صحبت می کند. سپس جراح در مورد روش جراحی مناسب برای شما تصمیم گیری می کند. او ممکن است جراحی های زیبایی دیگر مانند لیفت ابرو، جراحی پلک یا لایه برداری پوستی را نیز به شما پیشنهاد دهد. صورت شما مورد ارزیابی و معاینه قرار می گیرد و شما می توانید عکس هایی را برای مقایسه ظاهر خود در قبل و بعد از جراحی لیفت گردن بگیرید.

در طول جراحی لیفت گردن

عمل لیفت گردن با دریافت داروی آرام بخش و بی حسی موضعی که در آن تنها بخشی از بدن بی حس می شود و یا به کمک بیهوشی عمومی انجام می گیرد. جراح در مورد روش مناسب جراحی لیفت گردن با شما صحبت می کند. از جمله روش های مورد استفاده در عمل لیفت گردن شامل موارد زیر هستند:

  • لیپوساکشن گردن: در این نوع عمل لیفت گردن، جراح شکاف کوچکی را در پشت گوش و زیر چانه ایجاد می کند. ابزار مخصوصی چربی را از خط چانه و مجاور آن مکش می کنند. لیپوساکشن گردن یک تا دو ساعت به طول می انجامد. در صورت ارتجاعی بودن پوست شما، نتایج حاصله از این روش لیفت گردن به خوبی در ناحیه گردن مشهود خواهد بود.
  • سرویکوپلاستی: در این نوع از لیفت گردن، جراح شکاف کوچکی را نزدیک چانه و در مواردی اطراف گوش ها ایجاد می کند و عضلات زیرین گردن را فشرده می کند. در این صورت چربی و پوست اضافی خارج می شوند. سرویکوپلاستی به دو تا سه ساعت زمان نیاز دارد. سرویکوپلاستی از جمله روش های لیفت گردن است که به افرادی که دچار اضافه وزن هستند توصیه می شود.
  • ساب منتوپلاستی: در این روش برای لیفت گردن، جراح شکاف کوچکی را در منحنی گردن شما ایجاد کرده و ماهیچه های گردن را فشرده می کند. این روش در زمان حدود 45 دقیقه انجام می شود. در صورتی که شما به وزن ایده آل خود نزدیک هستید و دچار شلی پوست و چربی گردن متوسط شده اید، پزشکان انجام ساب منتوپلاستی را به شما توصیه می کنند.

بعد از جراحی لیفت گردن

بعد از عمل لیفت گردن، شما باید برای اطمینان از بهبودی کامل، مرتبا تحت نظر باشید. بعد از این جراحی شما ممکن است دچار تورم و کبودی بشوید. شما ممکن است به پوشیدن لباسی که گردن را فشرده می سازد و به کاهش تورم ناشی از جراحی لیفت گردن کمک می کند، نیاز داشته باشید. پوشیدن لباس فشرده کننده گردن تا 3-4 هفته بعد از لیپوساکشن گردن، 5-7 روز بعد از سرویکوپلاستی و 4-5 روز بعد از ساب منتوپلاستی توصیه می شود. شما می توانید در طول دو تا چهار هفته بعد از انجام عمل لیفت گردن به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید.

نتایج لیفت گردن

رفع کامل کبودی و تورم ناشی از لیفت گردن به حدود چندین هفته تا چندین ماه زمان نیاز دارد. جای شکاف ها نیز در طول شش ماه بعد از عمل از بین می روند.

برگرفته از: وبسایت https://www.mayoclinic.org
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه