در این مقاله به روش جراحی زیبایی گوش و مراحل آن می پردازیم.

دروانا:

مراحل جراحی زیبایی گوش به صورت زیر می باشد:

مرحله اول: بیهوشی

در این مرحله از جراحی زیبایی گوش داروهایی برای راحتی فرد در طول جراحی مورد استفاده قرار می گیرند. این داروها ممکن است بی حس کننده های موضعی، آرام بخش های درون رگی یا بیهوش کننده های عمومی باشند. پزشک بهترین گزینه را انتخاب می کند.

مرحله دوم: برش

برای اصلاح گوش های بیرون زده از تکنیک های جراحی برای ایجاد یا افزایش چین خوردگی لبه گوش و کاهش غضروف بزرگ گوش خارجی استفاده می شود. برش های جراحی زیبایی گوش یا همان اتوپلاستی عموما در سطح پشتی گوش ایجاد می شوند. زمانی که لازم است برش ها در جلوی گوش ایجاد شوند، در داخل چین خوردگی ها زده می شوند تا مخفی گردند. از بخیه های داخلی و غیر قابل کشیدن برای ثابت نگه داشتن غضروف با شکل جدید در محل خود استفاده می شود.

مرحله سوم: بستن برش ها

از بخیه های خارجی برای بستن برش های ایجاد شده در جراحی زیبایی گوش استفاده می شود. در جراحی زیبایی گوش بر اساس شرایط فرد از تکنیک های منحصر به فرد استفاده می شود.

مرحله چهارم: مشاهده نتایج

نتایج جراحی زیبایی گوش در گوش های برآمده تقریبا به صورت آنی قابل مشاهده است؛ زمانی که پانسمان محافظت کننده از شکل جدید گوش ها در طول اولین مراحل بهبودی برداشته می شود. از آن جایی که گوش موقعیت نزدیکی به سر دارد، جای زخم های جراحی پشت گوش یا با شیارهای طبیعی گوش به خوبی پنهان می شوند.

دوره ریکاوری جراحی زیبایی گوش

احساس ناراحتی بعد از جراحی زیبایی گوش طبیعی است و به کمک داروهای ضد درد قابل کنترل خواهد بود. فرد ممکن است در زیر باند احساس خارش داشته باشد. بعد از اتوپلاستی، پانسمان نباید دستکاری شده و به هیچ دلیلی برداشته شود. در غیر این صورت اصلاحات به درستی انجام نشده و به انجام جراحی دیگری نیاز است. فرد می تواند سوالات لازم پیرامون دوره ریکاوری جراحی زیبایی گوش را از پزشک بپرسد:

  • بعد از اتوپلاستی کجا خواهم بود؟
  • چه داروهایی بعد از جراحی زیبایی گوش تجویز می شوند؟
  • آیا بعد از جراحی باید بانداژ یا پانسمان داشته باشم؟ بعد از چه مدت پانسمان برداشته می شود؟
  • آیا بخیه ها کشیده می شوند؟ چه زمانی این کار انجام می گیرد؟
  • چه زمان می تواند به فعالیت طبیعی و ورزش ادامه دهم؟
  • چه زمان باید مجددا به پزشک مراجعه کنم؟

با این که انتظار می رود نتایج مطلوبی از اتوپلاستی حاصل شود، تضمینی برای دستیابی کامل به نتایج مورد نظر وجود ندارد. در برخی موقعیت ها، رسیدن به نتایج مورد نظر با یک جراحی امکان پذیر نیست و جراحی دیگری باید انجام شود.

استفاده از پانسمان بعد از جراحی زیبایی گوش محل جراحی را تمیز نگه می دارد، از آن در برابر آسیب محافظت می کند و به حفظ موقعیت جدید گوش در اوایل دوره بهبودی کمک می نماید. شما دستوالعمل هایی برای نحوه مراقبت از گوش ها بعد از جراحی، داروهای موضعی یا خوراکی برای کمک به بهبودی و کاهش خطر عفونت دریافت می کنید. در صورت مشاهده عوارض بعد از جراحی زیبایی گوش، باید سریعا جراح را مطلع ساخت تا در صورت لزوم درمان اعمال گردد.

در دوره ریکاوری، برش های ایجاد شده در جراحی زیبایی گوش نباید تحت فشار، نور خورشید، اصطکاک یا حرکت قرار گیرند.

دکتر کامیار اژدری

دکتر کامیار اژدری

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
جناب آقای دکتر کامیار اژدری فوق تخصص جراحی پلاستیک از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تهران و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر کامیار اژدری
برگرفته از: وبسایت https://www.plasticsurgery.org

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه