تحقیقی جدید نشان داد در مورد خانم هایی که از میگرن رنج می برند، فراوانی سردردهای ناتوان کننده با نزدیک شدن به دوران یائسگی افزایش می یابد.

دکتر Richard Lipton مسئول مرکز سردرد در کالج پزشکی آلبرت انیشتین در نیویورک گفت تغییر در هورمون های زنانه مانند استروژن و پروژسترون که در دوران قبل از یائسگی اتفاق می افتد می تواند منجر به افزایش بروز سردرد شود.

در این تحقیق جدید بیش از 3600 خانم حضور داشتند که قبل و در طول یائسگی از میگرن رنج می بردند. خطر افزایش فراوانی میگرن (10 یا بیش از 10 بار در ماه) در طول گذار به دوره یائسگی به 60 درصد رسید(مشخصه دوران گذار به یائسگی بی نظمی در چرخه های قاعدگی است و به آن دوره قبل از یائسگی گفته می شود).

این تحقیق نشان داد خطر میگرن در طول دوران آخر قبل از یائسگی زمانی که میزان استروژن افت می کند در بیشترین حالت قرار دارد.

دکتر Vincent Martin از دانشگاه Cincinnati Neuroscience Institute طی اخباری گفت خانم ها در نزدیکی یائسگی به پزشک مراجعه کرده و می گویند که میگرن شان بدتر شده است و در حال حاضر می بینیم که حق با آن ها بوده است.

به گفته دکتر Jelena Pavlovic متخصص نورولوژی در مرکز Montefiore Headache و استادیار دپارتمان نورولوژی در کالج آلبرت انیشتین، خانم های مبتلا به میگرن با نزدیک شدن به یائسگی به کمک نیاز دارند.

او گفت پزشکان می توانند درمانهای هورمونی را تجویز کنند تا تغییرات مربوط به دوران قبل از یائسگی و حین یائسگی را یکنواخت کند، اگر بیمار در اوایل دوران قبل از یائسگی قرار دارد، می توانید از قرص های ضد بارداری برای او استفاده کنید. اگر بیمار در اواخر دوران قبل از یائسگی قرار دارد، قاعدگی ها بی نظم می شود، در این صورت آنها می توانند از پچ های استروژنی استفاده کنند.

بر اساس گفته مارتین اما هورمون همیشه مقصر نیست. اگرچه در طول یائسگی میگرن تا 76 درصد تشدید می شود اما برخی سردرد ها به دلیل استفاده بیش از حد داروهایی است که در این گروه سنی بیشتر مصرف می شود.

او گفت خانم ها مادامی که سن شان بیشتر می شود به درد مفصل و کمر درد دچار می شوند و شاید به همین دلیل از داروهای ضد دردی که برای سردرد استفاده می شود بیش از حد استفاده می کنند و این می تواند منجر به افزایش سردرد در گروه خانم های یائسه شود.

بر اساس گفته محققین، حدود 12 درصد خانم های آمریکایی به میگرن دچارند و خانم ها سه برابر مردان به میگرن مبتلا می شوند.

این تحقیق به صورت آن لاین در تاریخ 21 ژانویه در ژورنال Head and Face Pain  منتشر شد.

تاریخ انتشار: 1394/11/03
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه