متخصصین ایالات متحده می گویند سرطان تخمدان یک بیماری واحد نیست بلکه طیفی از بدخیمی ها تخمدان ها را در بر می گیرد.

شواهد نشان می دهد خیلی از سرطان های تخمدان از سایر بافت ها مانند لوله های فالوپ آغاز می شوند و در نهایت به تخمدان منتشر می شوند. بر اساس گزارش آکادمی ملی علوم آمریکا، در برخی موارد سرطان از سلول هایی آغاز می شود که بخشی از تخمدان محسوب نمی شود.

محققین متذکر شدند که در ارتباط با دانش ما در مورد سرطان تخمدان، شکاف های  غافلگیرکننده ای وجود دارد. آن ها از تحقیقات قبلی انجام شده نکاتی را درباره علت، پیشگیری، تشخیص اولیه و درمان بیماری به دست آورده اند.

Jerome Strauss III مسئول کمیته گزارش، طی اخباری گفت با وجود آن که نسبت به گذشته تحقیقات بیشتری در زمینه سرطان تخمدان انجام شده و چیزهای بیشتری در مورد آن می دانیم اما هنوز نقاط مبهم زیادی وجود دارد که باید بیشتر بیاموزیم. Strauss مسئول بخش اجرایی امور پزشکی و رئیس دانشکده ویرجینا می باشد. او توضیح می دهد تا به امروز بیولوژی سرطان تخمدان، برای مثال منشا آن را درک کرده ایم، هر چه سریع تر باید در راستای پیشگیری، غربالگری، تشخیص اولیه و درمان و مراقبت های حمایتی پس از آن به پیشرفت هایی دست یابیم.

سالانه تشخیص ابتلا به سرطان تخمدان در ایالات متحده آمریکا در مورد بیش از 21000 خانم داده می شود و بیش از 14000 خانم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهند. محققین متذکر شدند نرخ بقای پنج ساله در مورد این بیماری کمتر از 50 درصد است.

سرطان تخمدان در مراحل اولیه علامت متمایزی ندارد. روش غربالگری موثری در مورد این بیماری وجود ندارد. در مورد دو سوم بیماران، تشخیص در مراحل آخر بیماری داده می شود، زمانی که سرطان به سرعت به سایر بخش های بدن در حال انتشار است.

در این گزارش نشان داده شد کیفیت مراقبت از این بیماران در بخش های مختلف آمریکا متغیر است. برخی گروه ها از دستورالعمل های درمانی استانداردی استفاده می کنند اما کمتر از نیمی از بیماران درمان توصیه شده را دریافت می کنند.

در این گزارش نشان داده شد دستیابی به نتایج درمانی بهتر با دو نکته مهم در مورد این بیماران همراه بوده است. یکی این که درمان توسط انکولوژیست متخصص در زمینه زنان و زایمان انجام شده. دوم این که درمان در بیمارستانی انجام شده که به  تعداد زیادی از این دسته بیماران می پردازد. اما این گزارش نشان داد خیلی بیماران به چنین درمان هایی دسترسی ندارد.

برای کاهش نابرابری های درمانی، آن ها توصیه کردند پزشکان و دانشمندان به دنبال راه هایی باشند که دستیابی به استانداردهای درمانی برای بیماران را فراهم سازند.

در این گزارش هم چنین نشان داده شد راه های بهتر در شناسایی خانم هایی که در خطر ابتلا به سرطان تخمدان قرار دارند، می تواند در پیشگیری و تشخیص اولیه نقش داشته باشد. برای مثال ارتباط قوی بین سرطان تخمدان و سابقه خانوادگی افراد در ابتلا به این بیماری، بخصوص جهش های ارثی BRCA1 و BRCA2 و برخی سندرم های سرطانی ارثی وجود دارد.

تاریخ انتشار: 1395/01/14
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه