تحقیقات جدید نشان می دهد اگر شما به مصرف خوراکی هایی مانند چیپس تمایل دارید در حالیکه گرسنه نیستید، پس ممکن است احساس خستگی داشته باشید.

محققین انگلیسی طی دو تحقیق بررسی کرده اند که چگونه خستگی بر انتخاب های غذایی افراد تاثیر می گذارد.

در کارآزمایی نخست، محققین از 52 شرکت کننده خواستند تا پرسشنامه ای را درباره اولویت غذایی خود تکمیل کنند. نتایج نشان داد شرکت کنندگان در حالتی که خسته اند احتمال بیشتری برای مصرف غذاهایی مانند چیپس، شکلات ها و فست فود دارند.

در آزمایش دوم، به 45 شرکت کننده تعدادی غذای سالم و ناسالم به هنگام تماشای فیلم کسل کننده و فیلم خنده دار ارائه شد. افرادی که فیلم کسل کننده را می دیدند بیشتر از میان وعده های ناسالم استفاده می کردند.

این یافته ها در نشست سالانه انجمن روانشناسان انگلیس ارائه شد.

Sandi Mann مسئول این تحقیقات از دانشگاه مرکزی Lancashire عنوان کرد این نتایج در راستای تحقیقات قبلی است و نشان می دهد که ما به هنگام خستگی میل شدیدی به خوردن غذاهای چرب و شیرین داریم. به نظر می رسد خستگی با کاهش میزان ماده شیمیایی در مغز به نام دوپامین ارتباط دارد، با بروز خستگی و پایین آمدن مقدار دوپامین اگر نتوان خستگی را به نحو دیگری از بین برد، افراد تلاش می کنند با خوردن چربی و شیرینی به افزایش دوپامین کمک کنند. او ادامه داد این یافته ها می تواند برای کمپین های سلامت جامعه مفید باشد. اگر آن ها بخواهند افراد را به داشتن انتخاب های غذایی سالم تر تشویق کنند، لازم است که بر رفع خستگی تمرکز کنند.

باید به خاطر داشت یافته های ارائه شده در نشست ها عموما در حد مقدماتی در نظر گرفته می شوند مگر این که در ژورنال های کارشناسی شده منتشر شوند.

تاریخ انتشار: 1395/02/27
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه