در تحقیقی که در تاریخ 22 فوریه سال 2016 به صورت آن لاین در ژورنال Human Nutrition and Dietetics منتشر شد، عادات غذایی بیش از 18000 فرد بالغ مورد بررسی قرار گرفت و نشان داده شد آن هایی که در روز آب بیشتری مصرف می کنند، مقدار کالری مصرفی روزانه، هم چنین مصرف چربی اشباع شده، قند، سدیم و کلسترول در آن ها کاهش می یابد.

به طور میانگین افراد حدود 4.2 فنجان آب ساده را در روز می نوشیدند، که حدود 30 درصد مقدار مصرف آب کلی آن ها را در روز تشکیل می داد. باقی آب مصرفی از نوشیدنی هایی مانند قهوه، چای و آبمیوه و غذا به دست می آمد.

متوسط مصرف کالری افراد 2157 کالری بود، اما 125 کالری از نوشیدنی های شیرین و 432 کالری از غذاهایی مانند دسرها، شیرینی و تنقلات به دست آمد. بر اساس یافته های محققین، افرادی که آب مصرفی شان یک، دو تا سه فنجان در روز افزایش یافت، مقدار کلی کالری مصرفی شان نیز از 68 تا 205 کالری کاهش یافت هم چنین مقدار سدیم مصرفی آن ها نیز از 78 تا 235 میلی گرم کاهش یافت. مصرف شکر نیز 5 تا 16 گرم کاهش داشت و مقدار کاهش کلسترول مصرفی نیز از 7 تا 21 میلی گرم بود. این تغییرات در بین مردان بیشتر بود.

بنا به گفته دکتر Ruopeng An از دانشگاه Illinois، به نظر می رسد آب اضافی به چند طریق می تواند کمک کننده باشد. آب به افزایش احساس سیری کمک می کند در نتیجه از پرخوری جلوگیری می شود هم چنین آب می تواند جایگزینی برای نوشیدنی هایی باشد که کالری بالایی دارند و به آن ها شکر اضافه شده است. او افزود راه های زیادی برای نوشیدن آب بیشتر در روز وجود دارد. برای مثال، می توان بعد از هر بار حمام رفتن، بعد از بیدار شدن از خواب به هنگام صبح و بعد از هر وعده غذایی یک لیوان آب مصرف کرد.

تاریخ انتشار: 1395/05/20
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.health.harvard.edu

برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه