مطالعات جدید نشان داد کودکان متولد شده از مادرانی که در دوران بارداری سیگار می کشند در خطر ابتلا به سندرم تورت و سایر تیک های مزمن دیگر قرار دارند.

تیک عبارت است از پریدن چشم، حرکات مکرر و یا صداهایی که افراد قادر به کنترل آن نیستند.

در این تحقیق محققین داده های حاصل از 73000 زایمان را در دانمارک مورد آنالیز قرار دادند. محققین دریافتند کودکانی که مادران شان در طول بارداری 10 و یا بیش از 10 نخ سیگار در روز می کشند، تا 66 درصد در خطر ابتلا به اختلالات تیک مزمن قرار دارند.

سیگار کشیدن سنگین در دوران بارداری با افزایش دو برابر و سه برابر خطر تیک های مزمن برای فرزند همراه است که می تواند با سایر شرایط نوروسایکوتیک مانند اختلال نقص توجه / بیش فعالی (ADHD) توام باشد.

دکتر دوروتی گریس متخصص اطفال از دانشکده پزشکی Mount Sinai در نیویورک عنوان کرد شناسایی علل محیطی برای اختلالات تیک مزمن و ارتباط آن با شرایط روانی بسیار اهمیت دارد زیرا اگر ما فاکتورهای خطر خاص را بشناسیم می توانیم استراتژی های موثری را برای پیشگیری از آن ها ایجاد کنیم.

این تحقیق در ماه سپتامبر در ژورنال آکادمی روانپزشکی کودک و نوجوان آمریکا منتشر شد.

گریس افزود در معرض نیکوتین واقع شدن می تواند رشد مغز جنین را مختل کند، هر چند در این تحقیق علت این ارتباط اثبات نشد. مرحله بعدی درک این مطلب است که فاکتورهای محیطی چطور تاثیرات خود را اعمال می کنند.

او هم چنین عنوان کرد این یافته ها پنجره ای به سوی درک مکانیسم بیولوژیک دخیل در این بیماری هاست. هر چه ما مسیر نوروبیولوژیک این بیماری را بیشتر درک کنیم می توانیم درمان های هدفمند و اختصاصی تری را ایجاد نماییم.

محققین تاکید کردند سیگار کشیدن مادر با ریسک زایمان زودرس و به دنیا آوردن نوزادی با وزن کم همراه است که این موارد ممکن است در آینده مشکلات رفتاری را برای فرزند در پی داشته باشد.

تاریخ انتشار: 1395/07/07
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه