اگرچه سرطان پستان دومین سرطان شایع در بین خانم های آمریکایی است، اما یک متخصص تغذیه بر این باور است که سه راهکار برای کاهش ریسک آن وجود دارد. موسسه تحقیقات سرطان آمریکا (AICR) برآورد می کند که حدود یک سوم موارد ابتلا به سرطان پستان با کنترل وزن، ورزش و کاهش مصرف الکل قابل پیشگیری است.

دکتر آلیس بندر مسئول برنامه های تغذیه در AICR گفت در حالی که تضمینی نیست چه زمانی سرطان ایجاد می شود، چیزی که می دانیم این است که خانم ها می توانند با چند راهکار ساده شانس ابتلا به سرطان پستان و سایر سرطان ها هم چنین برخی بیماری های مزمن را کاهش دهند.

دکتر بندر افزود ابتدا باید تلاش کرد تا وزن مناسبی ایجاد شود. حدود 20 درصد موارد ابتلا به سرطان پستان به دلیل افزایش توده چربی است. علاوه بر سرطان پستان، اضافه وزن و چاقی می تواند ریسک 10 نوع سرطان دیگر را نیز افزایش دهد.

دومین راهکار این است که حداقل 30 دقیقه فعالیت فیزیکی متوسط به طور روزانه می تواند موثر باشد. به این ترتیب وزن تنظیم می شود و سیستم ایمنی تقویت می گردد.

سومین راهکار اجتناب از مصرف الکل یا مصرف الکل در حد متوسط است. حتی مصرف مقادیر اندک الکل به طور منظم می تواند ریسک ابتلا به سرطان پستان را افزایش دهد. خانم هایی که الکل مصرف می کنند باید مصرف الکل را به یک لیوان در روز محدود کنند.

محققین هم چنین دریافتند شیردهی می تواند ریسک ابتلا به سرطان پستان را کاهش می دهد.

دکتر بندر توضیح داد وقتی سرطان ایجاد می شود، شما می توانید با تغییر در روش زندگی بیماری را کنترل کنید و به این ترتیب یک محافظ قدرتمند ایجاد می شود.

تاریخ انتشار: 1395/07/24
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه