یافته های جدید نشان داد خانم های مسنی که به دلیل سرطان، پستان خود را بر می دارند به اندازه خانم های جوان می توانند از بازسازی پستان نفع برند.

هم چنین محققین دریافتند خانم های مسن در مقایسه با خانم های جوان عوارض بیشتری را تجربه نمی کنند، سن به تنهایی نباید منجر به رد صلاحیت فرد برای جراحی شود.

در این بررسی بیش از 1500 خانم از آمریکا و کانادا حضور داشتند که بعد از برداشت پستان (مستکتومی) بازسازی پستان را انجام دادند. در این بررسی تقریبا 500 خانم زیر 45 سال، 800 خانم در بازه سنی 45 و 60 سال و 234 خانم بالای 60 سال حضور داشتند.

خانم ها در گروه های جوان تر نسبت به پستان های جدید راضی بودند اما در مورد خانم های  60 سال به بالا این رضایت کمتر بود.

خانم هایی که ایمپلنت پستان داشتند در مقایسه با آن هایی که بافت خودشان را برای بازسازی پستان به کار بردند، عوارض کمتری را تجربه کردند.

در بین آن هایی که ایمپلنت داشتند، 22 درصد از جوان ترین بیماران، 27 درصد بیمارانی که میان سال بودند و 29 درصد بیماران مسن عوارضی را داشتند. نرخ بروز عوارض در بین خانم هایی که از بافت خودشان استفاده کرده بودند به ترتیب در جوان ترین گروه، گروه میان سال و گروه سالمند به ترتیب 33، 29 و 31 درصد بود.

این تحقیق به صورت آن لاین در 26 اکتبر در ژورنال کالج جراحان آمریکا منتشر شد.

دکتر ادوین ویلکینز متخصص جراحی پلاستیک از دانشگاه میشیگان عنوان کرد بازسازی پستان به عنوان روشی برای معکوس کردن مستکتومی شناخته می شود. با توجه به یافته های ما سخت است که صرف نظر از سن این اختلاف را مورد بحث قرار دهیم. او ادامه داد جراحان و بیماران ممکن است بر اساس تصورات از پیش پنداشته انجام جراحی بازسازی را در خانم های مسن در مقایسه با خانم های جوان مناسب ندانند. بر اساس یافته های به دست آمده از این تحقیق، بازسازی مزایایی را به لحاظ ارتقای کیفیت زندگی و تصور فرد از بدن خویش دارد و سن تاثیر معنی داری بر عوارض ندارد.

محققین گفتند تقریبا 250000 مورد تشخیص سرطان پستان در بین خانم ها در آمریکا در سال 2016 انجام خواهد شد، 40 درصد افراد مبتلا 62 سال به بالا هستند. استفاده از مستکتومی برای درمان سرطان پستان در دهه گذشته افزایش یافته اما خانم های مسن در مقایسه با خانم های جوان تر کمتر بازسازی پستان را انجام می دهند.

تاریخ انتشار: 1395/09/07
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه