سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار داد مصرف مکرر و طولانی مدت (بیش از سه ساعت) داروهای بیهوشی و خواب آورها می تواند به رشد مغز جنین در حال تکامل همچنین کودکان زیر سه سال آسیب بزند.

بعد از بازبینی مطالعات منتشر شده اخیر، آژانس اعلام کرد این هشدارها باید روی برچسب این داروها قید شود.

این آژانس هم چنین اعلام کرد باید دست اندرکاران بحث سلامت و درمان، والدین و پرستاران کودکان از این خطر آگاه باشند.

دکتر Janet Woodcock از مرکز ارزیابی و تحقیقات داروی سازمان غذا و دارو عنوان کرد ارائه چنین داده هایی بسیار مهم می باشد زیرا بر اساس آن باید به دقت ریسک های احتمالی در نظر گرفته شود. او ادامه داد والدین و پرستارانی که کودکان آن ها به جراحی و یا مصرف داروهای خواب آور نیاز دارند اغلب با پرسش های زیادی رو به رو هستند. از جمله این که آیا این داروها برای کودکان بی خطر است یا خیر.

او افزود خانم های بارداری که به جراحی یا مصرف داروهای خواب آور نیاز دارند نیز با نگرانی های مشابه مواجه هستند.

در سال 2010 سازمان غذا و دارو سرمایه گذاری را انجام داد تا تحقیقاتی به منظور درک بهتر مصرف این داروها در کودکان نوپا و خانم های باردار انجام شود.

 Janet Woodcock عنوان کرد ما امیدواریم این اطلاعات بتواند در تصمیم گیرهای پزشکی در زمینه بیهوشی در کودکان و خانم های باردار موثر باشد. ما هم چنان در تلاشیم تا منابع بیشتری را در این مورد جمع آوری کنیم و خواستار آنیم تا عموم مردم را با اطلاعات به روزی آگاهی دهیم.

تاریخ انتشار: 1395/10/20
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه