بر اساس یافته های جدید، تغییرات زمانی ممکن است با افزایش ریسک سقط در خانم هایی همراه باشد که لقاح آزمایشگاهی انجام داده اند.

محققین مرکز پزشکی بوستون دریافتند که نرخ سقط در بیمارانی که لقاح آزمایشگاهی انجام می دهند و سابقه قبلی در سقط دارند در بین خانم هایی بیشتر بوده است که جنین را 21 روز بعد از تغییر زمان بهاری دریافت کرده اند و این در مقایسه با افرادی است که انتقال جنین در مورد آنها قبل از این تغییر زمانی انجام شده است.

در این تحقیق اثبات نشد زمانبندی نیمه اول سال سبب افت موفقیت لقاح آزمایشگاهی شده است. هم چنین ارتباطی بین نرخ سقط و تغییرات زمانی و یا حتی فصول متفاوت سال به دست نیامد.

بر اساس گفته محققین این تحقیق می تواند به درک این مطلب کمک کند که چطور ریتم شبانه روزی می تواند بر باروری و تولید مثل تاثیر داشته باشد.

دکتر کنستانس لیو از دپارتمان زنان و زایمان بیمارستان عمومی ماساچوست طی اخباری عنوان کرد تا جایی که ما می دانیم تحقیقی وجود ندارد که تاثیرات زمان و نتایج باروری را بررسی کرده باشد. 

او که خود در این تحقیق حضور داشت هم چنین عنوان کرد ما می دانیم که روی زمینه ای ناشناخته تحقیق کرده ایم و برای ما مهم بود که تاثیر تغییر یک ساعته را بر بیمارانی درک کنیم که لقاح آزمایشگاهی انجام داده بودند.

دکتر Wendy Kuohung مسئول بخش غدد تناسلی و ناباروری در مرکز پزشکی بوستون عنوان کرد در حالی که یافته های ما در مورد تاثیر از دست دادن بارداری در بین خانم هایی که لقاح آزمایشگاهی انجام می دهند مبهم است اما باید این تحقیق در جمعیت بزرگی از افرادی که لقاح آزمایشگاهی انجام داده اند و در بخش های مختلف جهان تکرار شود تا نتایج مشاهده شود.

این تحقیق اخیرا در ژورنال Chronobiology International منتشر شده است.

تغییر زمانی امسال در دوازدهم مارچ آغاز می شود.

تاریخ انتشار: 1395/12/02
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه