یافته های جدید نشان می دهد هورمون عشق که اکسی توسین نام دارد می تواند به پیوند بین پدر و فرزند کمک می کند.

سرپرست تحقیقات جیمز ریلینگ از دانشگاه اموری در آتلانتا عنوان کرد یافته های ما نشان می دهد پدران نیز همانند مادران تحت تغییرات هورمونی قرار می گیرند که احساس همدلی را در آن ها تقویت کرده و انگیزه ای را برای مراقبت از فرزندان در آن ها ایجاد می کند.

اکسی توسین هورمونی است که به طور طبیعی در بدن تولید می شود. اسکن های ام ار ای به دست آمده از مغز نشان داد پدرانی که به وسیله اسپری بینی این هورمون را دریافت می کنند، زمانی که به تصاویر فرزند نوپای خود نگاه می کنند، میزان فعالیت در حیطه هایی از مغزشان که به همدلی و پاداش ارتباط دارد، افزایش می یابد.

او در اخبار دانشگاه عنوان کرد این یافته ها هم چنین نشان می دهد اکسی توسین که نقش مهمی را در پیوندهای اجتماعی ایفا می کند می تواند نواقص انگیزه های پدری را نرمال کند. برای مثال زمانی که پدر از افسردگی بعد از زایمان همسر خود رنج می برد این هورمون می تواند موثر باشد.

ریلینگ خود انسان شناس و مدیر آزمایشگاه علوم اعصاب داروین می باشد.

شواهد رو به رشدی در دست است که نشان می دهد پدران نیز در کاهش ریسک بیماری و مرگ فرزند خود دخالت دارند. هم چنین در پیش زمینه این تحقیق عنوان شده بود که این نکته به رشد آموزشی، ذهنی و اجتماعی کودک کمک می کند.

 ریلینگ عنوان کرد البته این نکته در مورد همه پدران صادق نیست. او ادامه داد درک این که چرا برخی پدران در مراقبت از فرزندان خود با انگیزه هستند و مشارکت بیشتری دارند و برخی دیگر چنین نیستند برایم جالب است. به منظور درک کامل تغیّرات در رفتارهای مراقبتی، باید تصویر شفافی از نوروبیولوژی و مکانیسم های عصبی که رفتار را پشتیبانی می کند به دست آوریم.

این تحقیق به صورت آن لاین در تاریخ هفدهم فوریه در ژورنال Hormones and Behavior  منتشر شد.

تاریخ انتشار: 1395/12/22
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه