بر اساس یافته های جدید تعداد خانم هایی که برای جهش های BRCA1 و BRCA2 آزمایش ژنتیک می دهند و به سرطان تخمدان و سینه (سرطان پستان) مبتلا نیستند رو به افزایش است.

جهش در ژن های BRCA1 و BRCA2 به طور معنی داری خانم را در خطر ابتلا به سرطان سینه قرار می دهد. بر اساس آمار مطرح شده از سوی موسسه ملی سرطان، این جهش ها با 5 تا 10 درصد همه سرطان های سینه و حدود 15 درصد سرطان های تخمدان ارتباط دارد.  

این تحقیق نشان داد بیش از 60 درصد آزمایش BRCA روی خانم هایی که به سرطان پستان و تخمدان دچار نیستند انجام می شود. در سال 2004 این آمار تنها 24 درصد بود.

این افزایش می تواند به دلیل افزایش بازار آزمایش BRCA باشد. محققین می گویند خانم هایی که کمتر در خطر این جهش ها قرار دارند به طور خودسرانه چنین تست هایی را انجام می دهند. این یافته ها نشان داد در حالی که تعداد خانم هایی که در خطر کمی قرار دارند و این تست ها را انجام می دهند رو به افزایش است، خانم هایی که در خطر هستند کمتر این تست ها را انجام می دهند.

دکتر Fangjian Guo از دانشگاه پزشکی تگزاس در گالوستون که مسئول این تحقیقات بود عنوان کرد نسل جدید تکنولوژی هایی که وارد بازار شده هزینه آزمایشات ژنتیک را به شدت کاهش داده است. به هر حال دستورالعمل های فعلی همیشه منجر به شناسایی خانم های ناقل جهش های BRCA نمی شود.

او طی اخباری عنوان کرد ما به استراتژی هایی نیاز داریم که علاوه بر افزایش دسترسی به استفاده از آزمایشات، نرخ تشخیص افراد ناقل را نیز به حداکثر برساند.

بنا به توصیه دستورالعمل ها اگر خانم ها به دلیل سابقه خانوادگی و یا شخصی به سرطان سینه و یا تخمدان دچار باشند افراد پر خطر در نظر گرفته می شوند و انجام آزمایش ژنتیک BRCA در مورد آن ها توصیه می شود.

این تحقیق در ژورنال آمریکایی طب پیشگیری منتشر شده است.

تاریخ انتشار: 1396/02/06
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه