داشتن مراقبت های پیش از زایمان مناسب نه تنها به شما کمک می کند تا کودک سالم تری داشته داشته باشید بلکه شما می تواند خطر دیابت نوع دو، چاقی و بیماری قلبی را در سال های بعدی زندگی کودک پایین بیاورید.

دروانا:

منتشر شده در 15 فوریه 2018

در ابتدا، شما باید بر وزن در دوران بارداری نظارت داشته باشید. برای مثال، خطر دیابت نوع دو برای کودک در آینده اگر مادر در دوران بارداری تغذیه کم یا بیش از حد داشته باشد، افزایش می یابد. مقدار مناسب افزایش وزن در بارداری، به وضعیت سلامت و میزان شاخص توده بدنی (نسبت وزن به قد) در دوران قبل از بارداری بستگی دارد. اگر شما در آغاز وزن نرمالی داشته باشید، اضافه وزن در بارداری بین 25-35 پوند مناسب خواهد بود.

سپس بر خوردن غذاهای سالم متمرکز شوید. این رژیم غذایی سالم شامل گروه های اصلی غذایی همچون:

  • تمامی غلات
  • میوه ها و سبزیجات
  • لبنیات و پروتئین ها مانند گوشت بدون چربی، مرغ بدون پوست، غذاهای دریایی
  • حبوبات، دانه ها، مغزیجات و تخم ها

بسیاری از این گروه های غذایی، مواد مغذی زیادی را فراهم می کنند. برخی از آن ها به طور خاص مهم هستند. مصرف فولیک اسید قبل از بارداری بسیار ضروری است و توصیه می شود.

برای تهیه خون مورد نیاز برای تامین اکسیژن نوزاد، نیاز شما به آهن دو برابر خواهد شد. غذاهای غنی از آهن شامل گوشت قرمز بدون چربی، مرغ، گیاهان با برگ سبز تیره، دانه ها و غلات غنی شده می شود. خوردن غذاهای غنی از ویتامین سی مانند مرکبات و گوجه فرنگی جذب آهن در بدن را راحت تر خواهد کرد.

کلسیم برای رشد استخوان ها و دندان های کودک ضروری است. میزان نیاز به کلسیم در بارداری روزانه 1000 میلی گرم است. این کلسیم می تواند از شیر کم یا بدون چربی، ماست و پنیر ها و همچنین غذاهای غنی شده مانند شیر بادام تامین گردد.

در صورت امکان، قبل از اقدام برای بارداری، با پزشک خود مشورت کنید تا راهکار رژیم غذایی مناسب را برای شما شرح دهد. در مورد غذاهایی که نباید و باید کم مصرف شوند مانند انواع خاصی از ماهی ها، الکل و نوشیدنی های کافئین دار با پزشک صحبت کنید.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه