: محققین می خواهند اطلاعات بیشتری پیرامون این که خانم های باردار با سابقه خانوادگی آلرژی تا چه حد از مصرف برخی غذاها پرهیز می کنند تا از بروز آلرژی در فرزندان شان پیشگیری نمایند، به دست آورند.

دروانا:

منتشر شده در 2 ژانویه 2019

یک بررسی جدید نشان می دهد که پرهیز از مصرف برخی غذاها در دوران بارداری خطر بروز حساسیت های غذایی در کودکان را کاهش نمی دهد. در این مطالعه، محققین داده های سال های 2005-2007 را از 4900 خانم باردار که در مطالعات سازمان غذا و دارو و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری شرکت کرده بودند را بررسی کردند.

تقریبا 3 درصد از خانم ها اظهار می داشتند که از مصرف برخی مواد غذایی در دوران بارداری پرهیز می کردند با این تصور که این کار از بروز حساسیت های غذایی در کودکان پیشگیری می کند. در این میان 1.7 درصد از آن ها مغزیجات کمتری می خوردند، 0.3 درصد آن ها تخم مرغ کمتری می خوردند و 0.04 درصد از آن ها از فرآورده های لبنی کمتری استفاده می کردند.

دکتر کارن رابینز یک متخصص آلرژی در سیستم بهداشت ملی کودکان در واشنگتن دی سی اظهار می دارد که زمانی که بررسی انجام شد، تعداد کمی از خانم های باردار در این مطالعه وسیع اعلام کردند که برای پیشگیری از بروز حساسیت های غذایی در کودک خود از مصرف برخی مواد غذایی پرهیز کردند. با این حال، مادرانی که کودکان بزرگ تر مبتلا به آلرژی غذایی داشتند یا خود به آلرژی های غذایی مبتلا بودند، تلاش بیشتری برای پرهیز از صرف برخی غذاها می کردند.

یافته ها نشان می دهند در مقایسه با سایر نوزادان، آن هایی که از مادرانی متولد می شوند که این تغییرات را در دوران بارداری در رژیم غذایی خود ایجاد کرده اند، احتمال بروز مشکلاتی با مصرف غذا تا سن 4 ماهگی در آن ها دو برابر است. طبق گزارش اخیر انجمن آسم، آلرژی و ایمنولوژی آمریکا تفاوتی در میزان آلرژی غذایی تشخیص داده شده در میان این دو گروه از نوزادان وجود نداشت.

"محققین می خواهند اطلاعات بیشتری پیرامون این که خانم های باردار با سابقه خانوادگی آلرژی تا چه حد از مصرف برخی غذاها پرهیز می کنند تا از بروز آلرژی در فرزندان شان پیشگیری نمایند، به دست آورند. ما امیدواریم که اطلاعاتی پیرامون فاکتورهای که در انتخاب این خانم ها دخیل هستند به دست آوریم و این که چرا بسیاری از آن ها پرهیز غذایی را برای پیشگیری از بروز حساسیت های غذایی در کودکان انتخاب می کنند. میلیون ها نفر از حساسیت غذایی رنج می برند و واکنش های ایجاد شده در این حساسیت ها ممکن است از خفیف تا کشنده باشد.

از جمله مواد غذایی که ممکن است حساسیت زا باشند شامل شیر، تخم مرغ، صدف، مغزیجات، بادام زمینی، گندم و سویا می باشند.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه