عفونت قارچی واژن در اثر تغییر محیط واژن و رشد بیش از حد قارچ کاندیدا در آن ایجاد می شود و خارش واژن و ولوو از علائم آن هستند. برخی عوامل ممکن است خطر ابتلا به این عفونت را بالا ببرند.
درمان عفونت قارچی واژن به کمک داروهای خوراکی و موضعی انجام می گیرد.
عفونت مخمر واژن به عنوان عفونت قارچی شایع شناخته می شود. در این مقاله مروری بر عفونت مخمر واژن خواهیم داشت.
کاندیدیازیس واژن نوعی عفونت قارچی شایع می باشد. در بیشتر موارد علائم کاندیدیاز واژن خفیف می باشد. درمان کاندیدیاز واژن عمدتا مبتنی بر استفاده از داروهای ضد قارچ موضعی می باشد.
عفونت های قارچی واژن زنان: علت عفونت های قارچی واژن زنان، قارچی به نام کاندیدا می باشد. تشخیص عفونت های قارچی واژن زنان به عهده پزشک متخصص زنان می باشد. خارش نواحی اطراف واژن و ترشحات سفید و غلیظ از علائم عفونت های قارچی واژن محسوب می شود. درمان عفونت های قارچی واژن مبتنی بر استفاده از داروهای ضد قارچ است.
خارش ناحیه تناسلی در کودکان، قرمزی و تورم پوست واژن و اطراف ناحیه تناسلی در دختران قبل از رسیدن به بلوغ مشکلی شایع است. ممکن است ترشحات واژن نیز وجود داشته باشد. رنگ، بو و غلظت و چسبندگی ترشح می تواند به علت های مختلفی مربوط باشد.
اغلب خانم ها به طور روزانه ترشحات واژینال دارند که معمولا سفید و یا شفاف است و ممکن است کمی بو دار و یا بی بو باشد. مقدار، قوام و رنگ ترشحات واژن از خانمی به خانم دیگر متفاوت است. ترشحات واژن می تواند در طول دوران چرخه قاعدگی متفاوت باشد. افزایش معنی دار این ترشحات، تغییر در رنگ یا قوام آن یا بد بو بودن (مخصوصا اگر با خارش فرج، درد لگن یا درد در حین مقاربت و یا ادرار کردن همراه باشد) می تواند حاکی از عفونت واژن یا سایر مشکلات باشد.

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه