درموسکوپی یا درماتوسکوپی روشی تشخیصی برای تشخیص ضایعات بدخیم مانند ملانوما از ضایعات خوش خیم است. ابزارهای مربوط به درموسکوپی به لنزهایی با کیفیت بالا مجهزند در نتیجه پزشک متخصص می تواند ساختار و الگوهای پوستی را به دقت مورد بازبینی و مشاهده قرار دهد بدون آن که نیازی به انجام نمونه برداری های اضافی وجود داشته باشد.
در مقاله پیش رو علائم سرطان پوست و انواع آن بررسی شده است همچنین به این سوال پاسخ داده می شود که درمان سرطان پوست چگونه است؟
برای درمان سرطان پوست غیر ملانوم از روش های جراحی و داروهای موضعی استفاده می شود، که در این مقاله به این روش ها برای درمان سرطان پوست غیر ملانوم پرداخته است.
سرطان پوست از سرطان های شایع در جهان است که به دو دسته ملانوم و غیر ملانوم تقسیم می شود. سرطان پوست غیر ملانوم شامل دو نوع سرطان پوست اصلی است که در این مقاله مورد مطالعه قرار می گیرند.
تشخیص ملانوما به کمک روش های مختلف نمونه برداری، تصویربرداری و البته بررسی علائم بیمار انجام می گیرد که برخی از آن ها را در ادامه بررسی می کنیم.
ملانوما خطرناک ترین نوع از انواع سرطان پوست است که در آن قسمت های مختلفی از پوست و مخاط درگیر سرطان می شوند. تعیین مراحل ملانوما اقدامی مهم در انتخاب روش مناسب برای درمان ملانوما است. در این مقاله درمان ملانوما بر اساس مرحله بندی بالینی ملانوما را معرفی می کنیم.
سرطان پوست چیست؟ سرطان پوست، رشد غیر طبیعی سلول های پوست است که اغلب بر روی پوست هایی که بیشتر در معرض آفتاب است، دیده می شود. در این مقاله سعی بر آن شده است که تعریف جامعی از سرطان پوست، انواع سرطان پوست، علائم آن و پیشگیری از سرطان پوست شود. هر شخصی باید پوست خود را به طور منظم بررسی کرده و به محض مشاهده تغییرات در پوست خود سریعا به متخصص پوست مراجعه کند. قابل ذکر است که هر تغییرات پوستی، سرطان پوست را شامل نمی شود.
سرطان پوست یکی از شایع ترین سرطان ها می باشد و می تواند مرگ بار باشد ولی اگر به موقع تشخیص داده شود روند درمان موفقیت آمیز خواهد بود بنابراین انجمن سرطان پوست توصیه می کند که افراد ماهانه پوست خود را معاینه کنند و سالانه نیز متخصص پوست این معاینه را انجام دهد. در این مقاله نحوه انجام صحیح معاینه پوست صورت، کف سر و کل بدن آموزش داده شده است و نکاتی نیز جهت پیشگیری از سرطان پوست ذکر شده است.
صفحه1 از2

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه