محققین در تلاشند تا درک بهتری از ارتباط بین میزان استروژن و سردردهای میگرنی در خانم ها داشته باشند.

تحقیقات جدید نشان می دهد خانم های که به این سردرد های شدید دچار می شوند، در روز های قبل از قاعدگی میزان هورمون استروژن در آنها به سرعت افت می کند، و این در مقایسه با خانم هایی به دست آمده که به این سردرد ها دچار نیستند.

دکتر Jelena Pavlovic از کالج پزشکی آلبرت انیشتین در نیویورک عنوان کرد این نتایج نشان می دهد که کاهش میزان استروژن به دلیل قاعدگی منجر به میگرن قاعدگی می شود. افت سریع استروژن سبب می شود خانم ها نسبت به محرک های رایج حملات میگرنی اعم از استرس، کم خوابی، انواع غذاها و مشروبات آسیب پذیر شوند.

محققین نمونه های ادرار 114 خانم مبتلا به میگرن و 223 خانم غیر مبتلا به میگرن با میانگین سنی 47 سال را جمع آوری کردند. نشان داده شد، میزان استروژن در خانم های مبتلا به میگرن در روزهای قبل از قاعدگی تا 40 درصد افت می کند و این در مقایسه با آمار 30 درصدی افت میزان استروژن در خانم هایی است که به میگرن مبتلا نبودند.

بر اساس این تحقیق، هیچ الگوی مشابهی در سایر انواع هورمون ها به دست نیامد.

نتایج در تاریخ اول ژوئن در ژورنال نورولوژی منتشر شد.

Pavlovic افزود در تحقیقات آینده باید بر ارتباط بین سردردها و تغییرات روزانه هورمونی متمرکز شد و قطعیت این نتایج احتمالی را بررسی کرد.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی بنیاد میگرن آمریکا، حدود 12 درصد افراد آمریکایی به میگرن مبتلا هستند و این سردردها در خانم ها سه برابر مردان است. علاوه بر سردرد، حملات میگرنی شامل تهوع، استفراغ و حساسیت به نور، صدا و بو نیز می باشد.

تاریخ انتشار: 1395/03/22
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه