تحقیقات جدید نشان می دهد خیلی از جوانانی که از میگرن رنج می برند دچار فقر ویتامین هستند.

دکتر Suzanne Hagler در بیمارستان کودکان Cincinnati گفت برای ارزیابی این که آیا مکمل های ویتامینی می تواند در بیماران مبتلا به میگرن موثر باشد و این که آیا بیماران مبتلا به کمبود خفیف می توانند از مکمل ها بهره برند، به تحقیقات بیشتری نیاز است. Hagler در بخش نورولوژی این بیمارستان فعالیت دارد. در این تحقیق نوجوانان و جوانان مبتلا به میگرن حضور داشتند که در مرکز سردرد این بیمارستان تحت درمان بودند.

درصد زیادی از این بیماران دچار فقر در میزان ویتامین دی، ریبوفلاوین و کوآنزیم Q10 بود (کوآنزیم کیو      10 برای تولید انرژی جهت رشد سلولی و حفظ عملکرد به کار می رود).

خیلی از بیمارانی که از داروهای پیشگیری کننده برای میگرن استفاده می کرده اند در صورت کمبود ویتامین، از مکمل ها نیز استفاده می کردند اما از آن جایی که تعداد بیمارانی که تنها مکمل دریافت می کردند بسیار کم بود امکان تعیین این نکته وجود نداشت که آیا مکمل های ویتامینی می تواند به پیشگیری از میگرن کمک کند یا خیر.

در این تحقیق نشان داده شد دختران و خانم های جوان بیشتر از پسران و مردان جوان دچار فقر در کوآنزیم کیو 10 هستند. پسران و مردان جوان بیشتر دچار کاهش مقدار ویتامین دی بودند.

بیمارانی که میگرن مزمن داشتند در مقایسه با آن هایی که اپیزودهای میگرن را تجربه می کردند بیشتر دچار کمبود کوآنزیم کیو 10 و ریبوفلاوین بودند.

تحقیقات قبلی نشان داد کمبود برخی ویتامین ها می تواند در میگرن اهمیت داشته باشد، اما تحقیقات مربوط به استفاده از ویتامین ها در پیشگیری از میگرن نتایج مختلفی را نشان داده است.

این تحقیق در نشست سالانه انجمن سردرد آمریکا در ساندیاگو ارائه شده است. تحقیقات ارائه شده در نشست ها تا قبل از منتشر شدن در ژورنالی معتبر در حد مقدماتی در نظر گرفته می شوند.

تاریخ انتشار: 1395/04/10
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه