مرگ ناشی از سرطان تخمدان در بخش های مختلف جهان به طور چشمگیری رو به کاهش است و محققین بر این باورند که استفاده از قرص های ضد بارداری می تواند دلیل اصلی چنین روندی باشد.

آنالیز سازمان بهداشت جهانی نشان داد در سال های 2002 تا 2012، نرخ مرگ ناشی از سرطان تخمدان در آمریکا 16 درصد و در کانادا تقریبا 8 درصد کاهش یافته است.

در اتحادیه اروپا، نرخ مرگ ناشی از سرطان تخمدان تا 10 درصد افت کرده است، هر چند برخی از کشورها افت معنی دارتری را تجربه کرده اند. در انگلیس نرخ کاهش مرگ تا 22 درصد گزارش شده است و نرخ کاهش مرگ در اثر این بیماری در دانمارک و سوئد 24 درصد بوده است.

در استرالیا و نیوزلند کاهش نرخ مرگ ناشی از سرطان تخمدان 12 درصد بوده است. در ژاپن نیز افت 2 درصدی گزارش شده است. بنا به گفته محققین، ژاپن نرخ پایینی در استفاده از قرص های ضد بارداری را دارد.

انتظار می رود کاهش نرخ مرگ تا سال 2020 در آمریکا به 15 درصد و در اتحادیه اروپا و ژاپن به 10 درصد برسد.

در آمریکای لاتین، نتایج مختلط بود. آرژانتین، شیلی و اروگوئه در سال های 2002 و 2012 با کاهش نرخ مرگ ناشی از سرطان تخمدان رو به رو بودند. اما بر اساس یافته های این تحقیق در برزیل، کلمبیا، کوبا، مکزیکو و ونزوئلا نرخ مرگ ناشی از سرطان تخمدان رو به افزایش بوده است.

این تحقیق در 6 سپتامبر در ژورنال Annals of Oncology منتشر شد.

این تحقیق به گونه ای طراحی نشده بود که علت این مشاهده را اثبات کند. به گفته رهبر این تحقیقات دکتر Carlo La Vecchia از دانشگاه میلان ایتالیا، دلیل بزرگی که برای کاهش نرخ مرگ ناشی از سرطان تخمدان در برخی قسمت های جهان مطرح شده استفاده از قرص های ضد بارداری و محافظت طولانی مدتی است که استفاده از این داروها علیه سرطان تخمدان در پی دارد. محققین عنوان کردند سایر فاکتورهای موثر عبارت است از کاهش استفاده از درمان جایگزین هورمون برای برطرف کردن علائم یائسگی و تشخیص و درمان بهتر سرطان تخمدان.

دکتر Paolo Boffetta از دانشگاه  Mount Sinai در شهر نیویورک عنوان کرد درک ما از علل قابل پیشگیری این سرطان در حال پیشرفت می باشد، استراتژی های تشخیص به موقع در حال توسعه است و انتخاب های درمانی جدیدی در حال حاضر در دسترس می باشد، از این رو توانایی ما در کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان تخمدان رو به افزایش است.

تاریخ انتشار: 1395/06/27
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه