بر اساس یافته های جدید، آن هایی که به عفونت زیکا دچار می شوند، برای نوبت بعدی که در معرض ویروس قرار می گیرند، خطر کمتری برای ابتلا دارند.

دکتر استفان هیگز مسئول موسسه تحقیقات امنیت زیستی در دانشگاه ایالت کانزاس طی اخباری عنوان کرد این تحقیق نشان می دهد که ابتلا به عفونت فرد را در برابر ابتلا به عفونت دوباره ایمن می کند.

او توضیح داد این بدان معناست افرادی که در دوره اپیدمی به عفونت آلوده می شوند احتمالا دوباره مستعد ابتلا نخواهند بود. زمانی که نسبت زیادی از جمعیت محافظت شوند (که با عنوان ایمنی جمعیتی شناخته می شود) ریسک ایجاد اپیدمی در آینده پایین خواهد بود.

هیگز و همکارانش دریافتند ویروس زیکا در مراحل اولیه عفونت در خون وجود دارد و تنها اندکی از آن وارد برخی بافت ها می شود. اما در بافت ها به مدت طولانی باقی می ماند.

محققین دریافتند خون و ادرار ظرف 10 روز از ویروس زیکا پاک می شود. یافته ها نشان داد حداقل به مدت سه هفته بعد از آن که ویروس در خون وجود ندارد، اما هنوز در بزاق و مایع منی یافت می شود.

بنا به گفته هیگز برای این که بدانیم چطور زیکا به سیستم عصبی حمله می کند چه مدت و با چه وسعتی در بزاق و مایع منی می ماند به تحقیقات بیشتری نیاز داریم. در حالی که ویروس عموما از طریق نیش پشه Aedes aegypti منتشر می شود، اما احتمال انتقال آن از طریق نزدیکی جنسی نیز وجود دارد.

این تیم هم چنین مدل های بهتری را برای توسعه تحقیقات ویروس زیکا و واکسن های مربوط به آن کشف کرد.

این یافته هادر تاریخ 13 اکتبر در ژورنال پزشکی نیچر منتشر شد.

برای اغلب افرادی که به زیکا مبتلا هستند، خطری وجود ندارد. اما در مورد خانم های باردار این ویروس می تواند منجر به بروز میکروسفالی شود که در نتیجه میکروسفالی سر و مغز نوزاد به طور ناهنجاری کوچک خواهد بود.

تاریخ انتشار: 1395/08/16
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه