بر اساس تحقیقات جدید مردان همجنسگرا که از داروهای ضد ویروس برای درمان ایدز یا عفونت اچ آی وی استفاده می کنند، ریسک ابتلا به سیفلیس در مورد آنها افزایش می یابد.

بر اساس بازبینی به دست آمده از شواهد، محققین جمع بندی کردند داروهایی که امکان ابتلا به باکتری را افزایش می دهد می تواند منجر به سیفلیس شود. اما باید توجه داشت علت این ارتباط اثبات نشد.

یافته ها ممکن است توضیح دهد چرا افزایش موارد ابتلا به سیفلیس در افراد همجنسگرا در مقایسه با سایر بیماری های مقاربتی افزایش چشم گیری در دهه های اخیر داشته است.

دکتر میشل رکارت از دانشگاه کلمبیای انگلیس مسئول این تحقیقات بود. این یافته ها در تاریخ 16 ژانویه در ژورنال بیماری های مقاربتی جنسی منتشر گشته است.

محققین عنوان کردند این تئوری که داروهای اچ آی وی می تواند ریسک ابتلا به سیفلیس را افزایش دهد، بسیار جالب و مستلزم ملاحظات دقیق تر می باشد. اما مطرح شد افزایش موارد سیفلیس در بین افراد همجنسگرا می تواند به فاکتورهای دیگری نیز مربوط باشد.

سوزان تودنهام، Maunank Shah و خلیل غانم از دانشگاه پزشکی جان هاپکینز در بالتیمور عنوان کردند ما در دوره ای زندگی می کنیم که درمان موثر و پیشگیری موثر از اچ آی وی استفاده از داروهای آنتی ویروس می باشد و به نظر می رسد کنترل سایر بیماری های مقاربتی نیز در این میان ضرورت دارد. همان طور که در طول تاریخ نیز نشان داده است این می تواند یک اشتباه پر هزینه باشد.

در طول 15 سال گذشته، نرخ ابتلا به سیفلیس رو به افزایش بوده است.

جمع بندی چنین بود" اگر تحقیقات بیشتر از نقش درمان ضد ویروس در افزایش استعداد ابتلا به سیفلیس حمایت کند، باید غربالگری، تشخیص و درمان عفونت های مقاربتی جنسی دربین افراد (مخصوصا همجنسگرایان مرد) در اولویت قرار گیرد.

تاریخ انتشار: 1395/11/03
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه