آب و هوای زمستان ممکن است پوست شما را به خصوص دست ها و صورت را خشک و خشن کند. چند مرحله سریع آسان و ارزان را دنبال کنید تا از ترک خوردن پوست جلوگیری کنید و درمان پوسته پوسته شدن صورت در این فصل را انجام دهید.

دروانا:

منتشر شده در 31 ژانویه 2018

آکادمی پوست آمریکا اظهار می دارد که دوش گرفتن طولانی و با آب داغ سد چربی طبیعی پوست شما را از بین می برد و امکان خشکی پوست در زمستان را بیشتر می کند. دمای آب باید بین 90-100 درجه و نه بیشتر باشد.

بلافاصله بعد از حمام کردن، پوست شما آماده جذب رطوبت است که با استفاده از یک پماد یا کرم مناسب (و نه یک لوسیون غلیظ) می توانید آن را مرطوب کنید و جلوی خشکی پوست را بگیرید. در طول روز از محصولات مغذی که حاوی ضد آفتاب هستند استفاده کنید. پرتوهای خورشید حتی در زمستان نیز می توانند موجب پیری پوست شما شوند.

برای جلوگیری از گسترش میکروب های سرماخوردگی و آنفلوآنزا، چند بار در روز دست های خود را بشویید تا حدی که موجب ترک ترک شدن پوست نشود و بعد از هر بار شستشو آن ها را مرطوب کنید. همیشه در بیرون از خانه از دستکش های گرم و حین شستشوی ظرف ها نیز از دستکش آشپزخانه استفاده کنید.

لب ها در معرض خشکی قرار دارند آن ها را فراموش نکنید. برای جلوگیری از ترک خوردن لب ها و درمان خشکی لب ها از بالم لب استفاده کنید. این بالم می تواند یک ژل ساده پترولام باشد. زبان زدن به لب هایی که خشک شده اند در واقع خشکی آن ها را تشدید می کند.

اگر پوست شما به سرعت تحریک می شود، از محصولات اسانس دار و صابون های ضد بو خشن استفاده نکنید. در زیر لباس های پشمی و کاموایی، لباس های کتانی و ابریشمی بپوشید.

اگر هوای خانه و یا محل کار شما به علت سیستم گرمایشی موجود خشک است از یک دستگاه مرطوب کننده خصوصا در شب ها استفاده کنید تا رطوبت را به هوا برگرداند. 

منتظر بروز نشانه های خشکی نمانید. پوست خود را از آب و هوای خشک زمستان محافظت کنید.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه