معمولا قرص بروموکریپتین برای جلوگیری از ترشح شیر تجویز می شود و باید در دوران قاعدگی نیز استفاده شود. قرص بروموکریپتین به طور مستقیم روی قاعدگی تاثیری ندارد ولی بطور غیر مستقیم باعث تنظیم قاعدگی نیز خواهد شد.

پرسش و پاسخ اختصاصی سایت دروانا از دکتر غزال همتی جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در رابطه با مصرف دارو بروموکریپتین در دوران قاعدگی

دکتر غزال همتی

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
سرکار خانم دکتر غزال همتی دارای بورد تخصصی زنان، زایمان و نازایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران در شهر تهران هستند. بیش از 22 سال سابقه فعالیت در این حوزه را دارند و در سال 1388 به عنوان پزشک نمونه سال در غرب استان تهران انتخاب شدند.
 

پرسش سایت دروانا:

خانمی داروی بروموکریپتین را هر شب (شبی نصف قرص) مصرف می کند.

پاسخ دکتر غزال همتی:

آیا این خانم می تواند داروی بروموکریپتین را در دوران قاعدگی نیز مصرف نماید؟

بله می توان قرص بروموکریپتین را در دوران قاعدگی مصرف کرد. دکتر غزال همتی به این نکته نیز اشاره می کنند که به طور معمول قرص بروموکریپتین برای جلوگیری از ترشح شیر تجویز می شود و باید در دوران قاعدگی نیز استفاده گردد و نباید مصرف دارو را قطع کرد.

مصرف دارو بروموکریپتین چه تاثیری در قاعدگی خواهد داشت؟

پاسخ دکتر غزال همتی در رابطه با تاثیر دارو بروموکریپتین در قاعدگی:

قرص بروموکریپتین به طور مستقیم روی قاعدگی تاثیری ندارد ولی بطور غیرمستقیم باعث کاهش و نرمال شدن و تنظیم هورمون شیر یعنی هورمون پرولاکتین می شود و در نتیجه باعث تنظیم قاعدگی نیز خواهد شد. زیرا افزایش هورمون پرولاکتین بصورت غیرعادی باعث اختلال در قاعدگی می شود و تنظیم قاعدگی را بهم خواهد زد و مصرف قرص بروموکریپتین باعث نرمال شدن آن می شود. فقط باید توجه نمود که قرص بروموکریپتین نباید در دوران بارداری و شیردهی مصرف گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قاعدگی به مطلب زیر مراجعه نمایید:

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره پزشکی و درمان بیماری خود به متخصصین مربوطه مراجعه نموده و از خود درمانی و یا مصرف دارو ها بدون تایید پزشک معالج خودداری نمایید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه