میکرونیدلینگ یک روش درمانی ساده اما موثر است که طی آن منافذ میکرومتری به طور موقت در اپیدرم و درم پاپیلاری پوست ایجاد می‌شود. کاربردهای درمانی میکرونیدلینگ کاربردهای درمانی میکرونیدلینگ به طور فزاینده ای در حال افزایش است. در حال حاضر از این روش در درمان طیف وسیعی از اختلالات پوستی مانند موارد زیر استفاده می شود. اسکارهای آتروفیک چین و چروک استرچ مارک آلوپسی آره‌آتا آلوپسی آندروژنتیک میکرونیدلینگ بر نئوکلاژنز (ساخت کلاژن جدید) و نئوواسکولاریزاسیون (نورگزایی) متکی است و با تحریک رهایش فاکتورهای رشد منجر به بازسازی بافت می شود. به علاوه، میکرونیدلینگ روشی توانمند در انتقال موثر داروها به صورت ترنس درمال به شمار می رود. بر همین اساس، در مطالعات اخیر، از میکرونیدلینگ به عنوان روشی ایمن و موثر برای بهبود نفوذ پذیری و اثربخشی داروهای ویتیلیگو استفاده شده است. یکی از داروهای مورد استفاده در درمان ویتیلیگو، 5-فلورویوراسیل[1] (5-FU) است. کاربرد اصلی این داور در شیمی…
کاربرد میکرونیدلینگ در درمان انواع اسکار: مطالعه‌ای گسترده با فالوآپ طولانی مدت وجود اسکار در صورت یا بدن پیامدهای جسمی، روانی و اجتماعی نامطلوبی برای بیماران دارد. طیف گسترده ای از تکنیک های جراحی و غیرجراحی برای درمان یا بهبود وضعیت اسکارها ابداع شده است. با این حال، دسترسی به برخی از روش های درمانی به دلیل هزینه های بالای درمان دشوار است و برخی از درمان ها نیز خطراتی را برای بیمار ایجاد می کنند که ممکن است منجر به بدتر شدن وضعیت اسکار شود. درمان اسکار در بیماران با پوست تیره پیچیده تر است چرا که ریسک دیسپیگمنتیشن پوست در این بیماران، به ویژه در صورت استفاده از لیزر، به مراتب بالاتر از بیماران با رنگ پوست روشن است. در دو دهه اخیر میکرونیدلینگ به طور فزاینده ای در درمان بسیاری از اختلالات و ضایعات درماتولوژیک از جمله اسکارها به کار گرفته شده است. میکرونیدلینگ از طریق ایجاد…
انواع روش افزایش حجم لب جهت بهبود ظاهر فرد، رفع چروک های بالای لب و گوشه های دهان و داشتن لبخندی زیباتر انجام می شود. افزایش حجم لب به کمک روش های مختلفی انجام می گیرد که انواع آن در ادامه بررسی می شود.
کاشت مو به منظور درمان کم پشتی و طاسی مو انجام می گیرد و انواع مختلفی دارد. در این مقاله به انواع روش های کاشت مو، کارکرد کاشت مو و همچنین عوارض کاشت مو پرداخته می شود.
کاشت ابرو روشی است برای افرادی که ابرو ها خود را بنا به دلایل مختلف از دست داده اند، دکتر محمد رضا کیانی در این مقاله به سوالات رایجی که در زمینه کاشت ابرو برای بیماران بوجود می آید پاسخ داده اند.
استفاده از پرتوهای لیزر از جمله روش های کم عارضه برای برطرف کردن تاتو است. این پرتوها جذب رنگدانه های تاتو شده و موجب کم رنگ شدن آن می شوند.
برداشت ضایعات پوستی به کمک روش های مختلف جراحی، لیزر و کرایوتراپی انجام می گیرد.
دکتر حمیده فرج زاده در ویدیو زیر به سوالات رایج بیماران درباره درماپن میکرونیدلینگ پاسخ می دهند.
صفحه1 از12

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه