یافته های جدید نشان می دهد برخی انواع باکتری ها در دوران بارداری در سرویکس و واژن خانم باردار بر ریسک زایمان زودرس تاثیر می گذارد.

بر اساس گفته محققین این کشف می تواند با کنترل باکتری های مضر یا افزایش باکتری های محافظ، راه های جدیدی را برای پیشگیری از زایمان زودرس (قبل از هفته های 37 ام بارداری) ایجاد کند.

در این تحقیق محققین سواب واژینال حاصل از 2000 خانم باردار را در نقاط زمانی مختلف در طول دوران بارداری آنالیز کردند.

محققین دریافتند انواع خاصی از باکتری (مانند بیفیدوباکتریوم و گونه های لاکتو باسیلوس) ریسک زایمان زودرس را کاهش می دهند. آن ها هم چنین دریافتند که سایر انواع باکتری ها مخصوصا چندین نوع از باکتری های بی هوازی ریسک زایمان زودرس را افزایش می دهند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با زایمان زودرس و نوزاد نارس به مطلب زیر مراجعه نمایید:

اگر تحقیقات بیشتر این یافته ها را تایید کند می توان درمان های جدیدی را برای کاهش ریسک زایمان زودرس ایجاد کرد.

دکتر میشل الویتز از دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیا عنوان کرد برای نخستین بار در طول 8 سال، تعداد نوزادان نارس در آمریکا در سال 2016 افزایش یافت و متاسفانه پزشکان علت زمینه ای این موضوع را هنوز نمی دانند.

او افزود رمزگشایی از علل زایمان زودرس یک معماست که سال ها پزشکان را عاجز کرده است اما تحقیق جدید ما مسیری را به سمت ارائه درمانی برای خانم هایی که در خطر قرار دارند روشن کرده است.

الویتز مسئول مرکز تحقیقات سلامت کودک و مادر در دانشگاه می باشد هم چنین در مرکز تحقیقات Dimes' Prematurity در دانشگاه مشارکت دارد.

نارس بودن یکی از علل مرگ نوزادان آمریکایی می باشد. هم چنین علت مرگ کودکان زیر 5 سال نیز در سرتاسر جهان محسوب می شود. کودکانی که نارس بوده اند با مشکلات جدی و خطرناکی در زندگی مواجه اند.

این تحقیق در نشست طب مادر جنین در لاس وگاس ارائه شده است. یافته های ارائه شده در نشست ها عموما تا قبل از منتشر شدن در ژورنالی کارشناسی شد در حد مقدماتی در نظر گرفته می شوند.

تاریخ انتشار: 1395/11/25
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه