سه ماهه دوم بارداری اغلب دوره راحتی است اما امکان بروز برخی مشکلات در این دوره وجود دارد. در ادامه مشکلات احتمالی سه ماهه دوم بارداری بررسی می شود.
سزارین نوعی جراحی بر روی شکم است که از طریق آن زایمان انجام می شودT سزارین ممکن است برنامه ریزی شده باشد. اما به دلیل تغییر شرایط در طول وضع حمل و زایمان احتمال انجام سزارین بدون برنامه ریزی قبلی نیز وجود دارد.
از دست دادن جنین بعد از لانه گزینی در 30 درصد از بارداری ها اتفاق می افتد و به عنوان نتیجه نامطلوب بارداری که بیشترین فراوانی را دارد، در نظر گرفته می شود. در بارداری های شناخته شده، ریسک مضاعف سقط جنین در طول هفته بیستم بارداری در محدوده 11 تا 22 درصد قرار دارد. با وجود عمومیت این اتفاق، فاکتورهای خطر ثبت شده برای از دست دادن بارداری، محدود است. شواهد نشان می دهد که رژیم غذایی، فاکتور قابل اصلاحی است که می تواند بر از دست دادن بارداری اثر داشته باشد. اما با وجود داده های موجود، هنوز نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد ارتباط بین کلیّت رژیم غذایی و از دست دادن بارداری، احساس می شود. در این مقاله سعی داریم تا میزان پایبندی قبل از بارداری به 3 الگوی رژیم غذایی مشخص و ریسک از دست دادن بارداری را ارزیابی کنیم.
سندرم (Myelodysplastic (MDSs، نوعی اختلال در سلول های بنیادی است که مشخصه آن خون سازی ناکارآمد همراه با myelodysplasia (نمو ناقص در هر بخش از نخاع) است و احتمال ایجاد لوسمی حاد نیز وجود دارد. مشخصه آن آنمی مقاوم، عفونت و خونریزی غیر نرمال است. اگر چه گزارش ها نشان می داد میزان شیوع MDS حدودا 10 تا 12 بیمار در هر 100000 نفر است، اما مطالعات اخیر نشان داده است که میزان شیوع این اختلال در جمعیت جوان رو به افزایش است. هدف از این آزمون بررسی علائم بالینی، کنترل و پیامدهایی است که جنین و مادران باردار مبتلا به سندرم (myelodysplastic (MDS را تهدید می کند.
پروتئینوری (Proteinuria) بخش ضروری در تشخیص پره اکلامپسی است. کالج زنان و زایمان آمریکا پره اکلامپسی را به عنوان آغاز افزایش فشار خون و پروتئینوری تعریف می کند که برابر با دفع مقدار 300 میلی گرم یا بیشتر پروتئین از طریق ادرار در طول 24 ساعت می باشد. در این آزمون دفع پروتئین ادراری در طول 24 ساعت مورد مقایسه قرار گرفته و شیوع پروتئینوری در خانم های باردار تک قلو و دو قلو که دچار مشکل هیپرتانسیون نمی باشند، مورد مقایسه قرار گرفته است.
آنفلوآنزا یکی از بیماری های عفونی است که دستگاه تنفسی را درگیر می کند و می تواند به خطراتی منجر شود که حیات و زندگی فرد را تهدید می کند. دریافت واکسن آنفلوآنزا بسیار مهم می باشد و در پیشگیری از عفونت و عوارض مربوط به آن موثر است. در طول بارداری، تغییرات فیزیولوژیک فرد را مستعد ابتلا به آنفلوآنزا می کند و در این شرایط احتمال ایجاد عوارض شدید برای مادر و نوزاد وجود دارد. با وجود شواهد مبنی بر مزایا و بی خطر بودن واکسیناسیون آنفلوآنزا، جذب زنان باردار کمتر از حد مطلوب بوده است.
به دلیل افزایش کلی توده سلول قرمز و نیاز جنین، بدن مادر در دوران بارداری بیش از هر زمان دیگری به آهن نیاز دارد. آزمون های قبلی در زنان غیر باردار نشان داد که فقر آهن (iron deficiency (ID می تواند سبب کاهش میزان تیروکسین و تریودوتیرونین شود، بنابراین فرض ما بر این است که کم خونی قبل از بارداری می تواند میزان هورمون تیروئید را در گردش خون و غده تیروئید مادر کاهش دهد. در این آزمون دو نوع مدل ID با استفاده از رژیم های غذایی مختلف با غلظت های مختلف آهن ایجاد شده است. در طول بارداری ساختار تیروئید، مورد آنالیز قرار گرفت، علاوه بر آن میزان هورمون های تیروئیدی، آهن موجود در سرم، آهن موجود در کبد، فریتین موجود در سرم، رسپتور ترانسفرین موجود در سرم، هورمون های محرک تیروئید در سرم خون و همچنین فعالیت تیروئید پروکسیداز، مورد اندازه گیری قرار گرفت.
PELVIC GIRDLE: به طور کلی اشاره به استخوان لگن دارد و مجموعه ای استخوانی را شکل می دهد که تنه و پا ها را به هم متصل کرده و به تعادل تنه کمک میکند و از اندام هایی مانند روده، مثانه و ارگان های تناسلی درونی محافظت می کند. هدف: هدف از این آزمون بررسی این مطلب است که آیا شرکت کردن در کلاس های فیتنس (تناسب اندام) می تواند برای خانم های باردار مفید بوده و سبب پیشگیری و درمان کمر درد و درد PELVIC GIRDLE شود یا خیر. طراحی آزمون: این آزمون، آزمونی کنترل شده، تصادفی و observer-blind است. شرکت کنندگان: درمجموع 105 خانم باردار بی تحرک، که زایمان اول خود را تجربه می کردند، در این آزمون حضور داشتند، متوسط سن زنان 30.7 سال می باشد (انحراف از معیار یا SD برابر با 4.0)، متوسط شاخص توده بدن قبل از باردای 23.8 (4.3SD )، این افراد در گروه شاهد و گروه تحت آزمون تقسیم شدند و متوسط زمان بارداری آنان 17.7 هفته بود( 4.2SD).

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه