سازمان غذا و دارو آمریکا داروی سیسارا را به عنوان یک آنتی بیوتیک تتراسایکلینی خوراکی برای درمان آکنه ولگاریس متوسط تا شدید غیر ندولی برای افراد 9 ساله و بزرگ تر تایید کرده است.

دروانا:

تاییدیه سازمان غذا و دارو: 1 اکتبر 2018

اسم بند: سیسارا

اسم ژنریک: سارسایکلین

اشکال دارویی: قرص

کمپانی تولید کننده: Almirall, S.A.

استفاده درمانی: آکنه

داروی سیسارا یک آنتی بیوتیک مشتق شده از تتراسایکلین خوراکی با محدوده اثر کوچک است که برای درمان ضایعات التهابی آکنه ولگاریس غیر ندولی متوسط تا شدید به کار می رود.

سازمان غذا و دارو آمریکا داروی سیسارا را به عنوان یک آنتی بیوتیک تتراسایکلینی خوراکی برای درمان آکنه ولگاریس متوسط تا شدید غیر ندولی برای افراد 9 ساله و بزرگ تر تایید کرده است.

این دارو یک داروی نسخه ای است که برای این استفاده درمانی به کار می رود. سیسارا برای درمان یا پیشگیری از عفونت ها کاربرد ندارد. این که این دارو برای استفاده بیش از 12 هفته ایمن و موثر است یا خیر مشخص نشده است. همچنین ایمنی سیسارا برای کودکان زیر 9 سال به اثبات نرسیده است.

داروی سیسارا که توسط کمپانی Almirall, S.A تولید شده است، انتظار می رود که تا ژانویه 2019 وارد بازار شود. این دارو یک قرص خوراکی است که یک بار در روز با یا بدون غذا مصرف می شود. اثبات شده است که داروی سیسارا موجب کاهش چشمگیر ضایعات التهابی در سه هفته اول آغاز درمان آکنه ولگاریس می شود و عموما ایمن و قابل تحمل است. این دارو یک درمان ابتکاری برای بیماران مبتلا به آکنه متوسط تا شدید است. اثرگذاری و ایمنی این دارو در مطالعاتی که به صورت های گوناگون انجام گرفته اند، به اثبات رسیده است.

مدیر کمپانی اظهار می دارد که ما افتخار می کنیم که تاییدیه سازمان غذا و دارو را برای داروی سیسارا به دست آورده ایم که گزینه ای جدید برای بسیاری از بیماران با نیاز های پزشکی است. این فرصت فوق العاده ای را برای کمپانی ما در آمریکا ایجاد می کند که درمانی نوآورانه برای آکنه متوسط تا شدید ارائه دهد.

بیماری آکنه ولگاریس یک بیماری مزمن و شایع پوستی است که با مسدود شدن یا التهاب فولیکول های مو و غدد سبوم اطراف آن ها ایجاد می شود. آکنه ممکن است به صورت ضایعات غیر التهابی، ضایعات التهابی یا ترکیبی از هر دو ایجاد شود و بیشتر نواحی صورت و همچنین پشت و سینه را درگیر نماید. طبق مطالعه انجام شده، آکنه ولگاریس 85 درصد از بزرگسالان جوان در سنین بین 12-25 سال را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. در میان این درصد از افراد، 20 درصد از آن ها به بیماری آکنه ولگاریس شدید دچار هستند که موجب آسیب فیزیکی و روحی دائمی می گردد.

عوارض جانبی داروی سیسارا

داروی سیسارا موجب عوارض جانبی زیر می گردد:

  • آسیب به کودک متولد نشده
  • تغییر رنگ دائمی دندان ها
  • کندی رشد استخوان ها
  • اسهال
  • اثراتی بر روی سیستم عصبی مرکزی
  • فشار افزایش یافته در اطراف مغز (فشار خون درون جمجمه ای)
  • حساسیت به نور خورشید
  • تهوع
  • مشکلات باروری در مردان

 

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه