جوانسازی واژن بدون جراحی انواع مختلفی داشته و مشکلات ناشی از جراحی همانند درد، زخم و عفونت را ندارد. این روش علاوه بر رفع خشکی و سستی واژن، برای درمان بی اختیاری استرسی ادرار نیز کاربرد دارد. 

دروانا: 

جوانسازی واژن بدون جراحی یک گزینه مناسب برای خانم هایی است که نگران مشکلاتی هستند که با روند طبیعی افزایش سن یا به دنبال بارداری و زایمان بروز می کنند. نکته قابل توجه این است که با این که جوانسازی واژن بدون جراحی ظاهر بدن فرد را تغییر نمی دهد اما می تواند اثر وسیعی بر احساس رضایت و کیفیت زندگی او داشته باشد. روش های درمانی چون لیزر درمانی بسیاری از نگرانی های زندگی روزمره خانم ها و روابط صمیمانه آن ها را بهبود می بخشد. علاوه بر این، جوانسازی واژن بدون جراحی میتواند بی اختیاری ادرار استرسی را درمان کرده یا بهبود بخشد؛ مشکل رایجی که بسیاری از خانمها را در مراحل مختلف زندگی شان درگیر می کند. در حال حاضر بهترین روش تنگ کردن واژن با استفاده از دستگاه RF (رادیو فرکانسی) می باشد.

بی اختیاری ادرار استرسی چیست؟

هنگامی که فرد حین خندیدن، سرفه یا عطسه کردن دچار نشت ادرار می شود، به بی اختیاری ادرار استرسی دچار است. این بیماری زمانی ایجاد می شود که ماهیچه های کف لگن در اثر بارداری، یائسگی یا سایر تغییرات در بدن ضعیف شده اند. در نتیجه، کنترل مثانه در بسیاری از موقعیت ها دشوار و حتی غیر ممکن خواهد بود. با این که بسیاری از خانم ها با این مشکل روبه رو هستند، بی اختیاری ادرار استرسی می تواند خجالت آور باشد و بیمار به راحتی نمی تواند در مورد آن صحبت کند. در بیشتر موارد، این بیماری به عنوان مشکلی که خانم ها با آن کنار می آیند باقی می ماند. لازم است بدانید شایعترین نوع بی اختیاری ادرار در خانمها بی اختیاری ادراری استرسی است.

کاربرد جوانسازی واژن بدون جراحی

بسیاری از روش های غیر جراحی می توانند نتایج فوق العاده ای را در درمان بی اختیاری ادرار استرسی داشته باشند بدون این که به انجام جراحی نیاز باشد، عوارضی بروز کنند یا درمان به زمان زیادی نیاز داشته باشد. در یکی از روش های جوانسازی واژن بدون جراحی، ترکیبی از امواج بسامد رادیویی کنترل شده (RF) به همراه لیزرتراپی لایه های عمیق بافت واژن را حرارت می دهند و آسیبی به سطح وارد نمی کنند. این روش علاوه بر این که سستی و خشکی واژن را بهبود می بخشد، موجب کاهش علائم بی اختیاری ادرار استرسی و یا درمان کامل آن می شود. برای بسیاری از خانم ها، این روش تغییری بزرگ در زندگی آن ها ایجاد می کند و نه تنها روابط صمیمانه شان را بیشتر می کند بلکه به آن ها کمک می کند که احساس بهتری داشته باشند.

روش های جوانسازی واژن بدون جراحی که برای درمان بی اختیاری استرسی به کار می روند، تولید پروتئین کلاژن را در پوست و بافت ماهیچه ای افزایش می دهند و موجب سفتی بافت می گردند. ماهیچه های کف لگن که محکم شده اند احتمال نشت استرسی ادرار را کاهش داده یا کاملا از بین می برند؛ این در حالی است که این روش درمانی به طور هم زمان مشکلات دیگر همانند سستی و خشکی واژن را نیز برطرف می کند. یکی از مهم ترین مزایای جوانسازی واژن بدون جراحی این است که درمان در یک جلسه انجام می شود و معمولا به 30 دقیقه زمان نیاز دارد. همچنین فرد نگرانی برای مرخصی از محل کار یا کنار گذاشتن سایر فعالیت های روزمره خود را ندارد.

در طول درمان، فرد احساس ناراحتی نمی کند. روش ترکیبی بسامد رادیویی (RF) و لیزرتراپی بدون درد بوده و نیازی به بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی ندارد. ظرف 30 روز آینده، فرد متوجه نتایج جوانسازی واژن بدون جراحی خواهد شد؛ بهبودی ها به تدریج ظاهر می شوند و ظرف سه ماه آینده کامل می گردند. برای بیشتر خانم ها، جوانسازی واژن بدون جراحی در 3 تا 4 جلسه انجام می شود و نتایج آن برای 12 ماه یا بیشتر باقی می ماند؛ جلسه ترمیم درمان می تواند نتایج را در سطحی که در حال حاضر هستند، حفظ کند. در صورت تکرار درمان در سال بعد، یک دوره درمان کافی است. هر خانمی که به دنبال مزایای جوانسازی واژن بدون جراحی است، باید در مورد اهداف خود با پزشک متخصص مشورت نماید.

دکتر شیرین شمس

دکتر شیرین شمس

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
سرکار خانم دکتر شیرین شمس جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی، دارای بیش از 12 سال سابقه تخصصی پزشکی و همچنین دارای تجارب ارزشمند در زمینه جراحی های زیبایی زنان و لیزردرمانی می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر شیرین شمس
برگرفته از: وبسایت https://www.plasticsurgery.org

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه